Електротранс отримає 125 мільйонів з бюджету Хмельницького. На що підуть гроші?

-
«Електротранс» є збитковим підприємством.
-
Воно працює переважно завдяки коштам платників податків.
-
Дізнавайтеся, у скільки обійдеться його робота цього року.
Щодня тролейбусами користуються тисячі хмельничан. Хтось їде на роботу, хтось на навчання, хтось у справах. Попри велику навантаженість цей вид транспорту для Хмельницького є збитковим — пасажири платять значно менше, ніж потрібно на утримання тролейбусної системи.
Так, протягом січня-вересня 2021 року тільки 16,8% витрат «Електротрансу» покривалися грошима, які пасажири сплачували за проїзд. Решту покривали іншими видами діяльності та дотаціями з міського бюджету. Такі показники опубліковані на сайті корпорації «Укрелектротранс». За інші роки ситуація аналогічна.
Однією з форм дотації з міського бюджету є оплата транспортної роботи. Фактично місцева влада дає гроші «Електротрансу», аби тролейбуси продовжували їздити.
— У зв'язку із соціальною направленістю тарифів на перевезення пасажирів міським громадським транспортом, якими не передбачена інвестиційна складова, та враховуючи значну кількість громадян, які користуються правом безкоштовного проїзду у міському громадському транспорті відповідно до законодавства України, комунальне підприємство «Електротранс» не спроможне виконувати покладені на нього завдання (перевезення пасажирів — прим. авт.) без державної допомоги, — йдеться в повідомленні про нову індивідуальну державну допомогу управління транспорту міської ради.
На теперішній 2023 рік управління вже уклало договір з «Електротрансом» про виконання транспортної роботи на суму 124,73 мільйона гривень. За цю суму підприємство повинно у робочі дні забезпечувати функціонування таких маршрутів (вказана також кількість одиниць тролейбусів):
-
1 — 0,5 (не щодня)
-
2А — 2
-
3 — 5
-
4 — 3
-
4А — 1
-
5 — 2
-
7 — 5
-
7А — 5
-
8 — 3
-
8А — 5
-
9 — 3
-
10 — 4
-
11 — 4
-
11А — 4
-
12 — 2
-
13 — 5
-
14 — 2
-
15 — 3
-
15А — 2
-
16 — 4
-
17 — 4
-
18 — 2
-
19 — 2
-
20 — 2
-
56 — 1
-
57 — 1
Ще один маршрут, 1А, відновлювати не будуть. Загалом у межах договору мають випускати на маршрути 76,5 тролейбуса (один не щодня). Оплата відбуватиметься за фактично виконані перевезення. Такі дані є у системі електронних закупівель «Prozorro».
Загалом робота «Електротрансу» протягом 2023 року обійдеться у майже 211 мільйонів гривень. Решту грошей, а це понад 86 мільйонів гривень, очікують отримати від компенсацій за пільгові перевезення, продажу проїзних квитків, реклами, оренди та надання інших послуг. Таким чином підприємство зможе забезпечувати роботу тролейбусів у більших обсягах, ніж ті, які передбачені договором про траспортну роботу, зокрема, у вихідні дні.
Транспортну роботу «Електротрансу» оплачували й минулими роками (вказані фактично виплачені суми):
-
2022 року — 97 174 000 гривень
-
2021 року — 32 556 843 гривні
Такі дані є у системі «Prozorro».
Читайте також:
-
Хмельницький «Електротранс» шукає водіїв та водійок. Які умови?
-
Коли встановлять валідатори у нових комунальних автобусах Хмельницького
-
Тролейбуси з Європи за 3,9 мільйона досі не їздять. Яка причина
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Можеш?
Ні?
То не тринди!