Електротранс отримає 125 мільйонів з бюджету Хмельницького. На що підуть гроші?

Електротранс отримає 125 мільйонів з бюджету Хмельницького. На що підуть гроші?
  • «Електротранс» є збитковим підприємством.

  • Воно працює переважно завдяки коштам платників податків.

  • Дізнавайтеся, у скільки обійдеться його робота цього року.

Щодня тролейбусами користуються тисячі хмельничан. Хтось їде на роботу, хтось на навчання, хтось у справах. Попри велику навантаженість цей вид транспорту для Хмельницького є збитковим — пасажири платять значно менше, ніж потрібно на утримання тролейбусної системи.

Так, протягом січня-вересня 2021 року тільки 16,8% витрат «Електротрансу» покривалися грошима, які пасажири сплачували за проїзд. Решту покривали іншими видами діяльності та дотаціями з міського бюджету. Такі показники опубліковані на сайті корпорації «Укрелектротранс». За інші роки ситуація аналогічна.

Однією з форм дотації з міського бюджету є оплата транспортної роботи. Фактично місцева влада дає гроші «Електротрансу», аби тролейбуси продовжували їздити.

Відео дня

— У зв'язку із соціальною направленістю тарифів на перевезення пасажирів міським громадським транспортом, якими не передбачена інвестиційна складова, та враховуючи значну кількість громадян, які користуються правом безкоштовного проїзду у міському громадському транспорті відповідно до законодавства України, комунальне підприємство «Електротранс» не спроможне виконувати покладені на нього завдання (перевезення пасажирів — прим. авт.) без державної допомоги, — йдеться в повідомленні про нову індивідуальну державну допомогу управління транспорту міської ради.

На теперішній 2023 рік управління вже уклало договір з «Електротрансом» про виконання транспортної роботи на суму 124,73 мільйона гривень. За цю суму підприємство повинно у робочі дні забезпечувати функціонування таких маршрутів (вказана також кількість одиниць тролейбусів):

Ще один маршрут, 1А, відновлювати не будуть. Загалом у межах договору мають випускати на маршрути 76,5 тролейбуса (один не щодня). Оплата відбуватиметься за фактично виконані перевезення. Такі дані є у системі електронних закупівель «Prozorro».

Загалом робота «Електротрансу» протягом 2023 року обійдеться у майже 211 мільйонів гривень. Решту грошей, а це понад 86 мільйонів гривень, очікують отримати від компенсацій за пільгові перевезення, продажу проїзних квитків, реклами, оренди та надання інших послуг. Таким чином підприємство зможе забезпечувати роботу тролейбусів у більших обсягах, ніж ті, які передбачені договором про траспортну роботу, зокрема, у вихідні дні.

Транспортну роботу «Електротрансу» оплачували й минулими роками (вказані фактично виплачені суми):

Такі дані є у системі «Prozorro».

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (100)
  • Сергій Доценко

    В країні війна а їм нахуй транспорт .хлопці померають без ніг лежать .е куди ці кошти дівати .оооооов  що творите
  • Олена Фещук

    Забрати маршрутки пустити тролейбусів і все рішення

    PutnickFree reply Олена Фещук

    Пусти на Лезневе, Ружичну, Дальні Гречани, Ракове, Дубове...

    Можеш?

    Ні?

    То не тринди!
  • Денис Гришков

    Поки виручку по карманам не перестануть ховати, рентабельність не з,явитьсяся
  • Yevhen Alexandrovich

    Приберіть маршрутне бидло на ціх сараях, ізразу буде прибутковим підприємством!

    Aleksandr Porhun reply Yevhen Alexandrovich

    Yevhen Oleksandrovich +

keyboard_arrow_up