Ще восени минулого року у Хмельницькому визначилися з постачальником новеньких тролейбусів. Основними конкурентами були «Богдан Моторс» і «БКМ-Україна». Перші продали комунальному підприємству вже не один тролейбус. Інші хотіли поповнити парк «Електротрансу» білоруськими “рогатими”, оскільки є офіційними дилерами виробника в Україні. І хоч “БКМ-Україна” запропонувало нижчу ціну, але у підсумку переможцем визнали «Богдан Моторс». Все через те, що білоруська фірма заявила, що змогла би поставити тролейбуси лише у квітні. У строки вписався “Богдан Моторс”, тому з ним і заключили договір.
Двоє жовтих тролейбусів комунальне підприємство отримало ще до 19 грудня минулого року. Решту поставили лише наприкінці лютого. Вони вже синьо-білі. Нові "рогаті" нічим не відрізняються один від одного, крім кольору. Сьогодні, 6 березня, тролейбуси випустили на лінію. Вони їздитимуть за різними маршрутами. Один курсуватиме з Катіону до Ракового, а інший з Катіону на Озерну. Директор "Електротрансу" розповів, як обирали водіїв, які їздитимуть за кермом новенького електротранспорту.
- На підприємстві вже давно створена комісія, її члени мають перелік критеріїв, за якими ми і видаємо нові тролейбуси. В першу чергу, це відношення водія до попереднього тролейбусу, як він його утримував. Також враховуємо порушення трудової дисципліни. Також це люди, які не рахуються зі своїм часом, і коли нам важко, то вони можуть вийти з вихідного і попрацювати, - розповідає Віктор Паламарчук.
Олексій Олексійович, водій
- Я працюю на підприємстві ще з 1972 року. В мене завжди був старий тролейбус. Зазвичай я їжджу за 7 маршрутом. А ось тепер дістався новий нарешті. Довго цього чекав. Він набагато комфортніший і ним легше користуватись. Дуже приємні враження від нового тролейбусу.
Едуард Бєляк, водій
- Працюю водієм вже 17 років. Ми працюємо у парі з дружиною, спочатку вона була кондуктором, а тепер перевчилась на водія. Нові тролейбуси європейського зразка, більш сучасні. Дуже зручні, вони мають відкидний пандус для людей з обмеженими можливостями, є місце для них, де можуть пристебнутись. Є звуковий сигнал для водія. В салоні тепло, а в старих не у всіх було тепло. Я завжди працював на Озерній, то певно на ньому і працюватиму зараз.
Наталя Заворіна, кондуктор
- Я працюю з 2002 року. Кондуктори їздять на різних маршрутах. Тиждень працюю на 11-ому, тиждень - на 7-ому, буває і 17-ий, і 15-ий. Є велика різниця між новими і старими тролейбусами. Цей їде без шуму, легенько, плавно. Трохи хвилююсь, бо вперше на таких презентаціях, але хочеться вже поїздити у нових тролейбусах.
Микола Будняк, водій
- Я водієм працюю з 1992 року. Раніше їздив на старих тролейбусах. Рік вже - на нових. Різниця велика. Новий набагато легший в управлінні. І загалом комфортно їздити. Тут є мікрофон, щоб оголошувати зупинки.
Довідка. На балансі "Електротрансу" зараз є 122 тролейбуси. Серед них - 25 нових, котрим менш 10 років. Щодня на лінію виходить близько 70 "рогатих".
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Вадим Лукашик
Volodymyr Iavetskyi
Леонид Наседкин