Проблемна ділянка біля новобудов у Лезневому: що кажуть комунальники
- Мешканці 1-го провулку Вінницького просять про дорогу кілька років.
- Про цю ділянку поміж новобудов у Лезневому ми вже розповідали на нашому сайті.
- Комунальники таки взялись за цю ділянку, але проблема досі існує.
- Розповідаємо деталі.
Щонайменше три роки мешканці новобудов у Лезневому просять дорогу. Замість асфальтного покриття тут зараз щебінь, а в дощ ця ділянка перетворюється у величезну калюжу, яка нагадує озеро: “ні пройти, ні поїхати”. Хмельничани неодноразово звертались до місцевої влади і скаржились у департамент інфраструктури. Ми вже розповідали цю історію на нашому сайті. Нагадаємо, що ми звертались за офіційним коментар до влади. Яку відповідь отримали?
На що скаржились мешканці?
Мова про заїзд з вулиці Трудової до першого провулку Вінницького, 9. Це єдиний шлях, який веде до зупинки громадського транспорту. В цьому районі багато новобудов і проживають тисячі хмельничан. Є вся необхідна інфраструктура, але досі не було дороги. Мешканці скаржились, що в дощову погоду цю ділянку затоплює і вона перетворюється в озеро. Через це немає як проїхати водіям і пройти пішоходам.
Хмельничани кажуть, кілька років звертались до місцевої влади з проханням вирішити проблему. Але вона досі існує. Зокрема, в Департаменті людям обіцяли, що візьмуться за облаштування дорожнього покриття.
Як проблему коментують комунальники?
Нагадаємо, журналістка vsim.ua надсилала інформаційний запит до Департаменту інфраструктури з проханням прокоментувати ситуацію на першому провулку Вінницькому. Наразі ми вже отримали відповідь. Отож, що кажуть комунальники?
Роботи з поточного ремонту існуючого щебеневого дорожнього покриття провулку 1-го Вінницького включили в план робіт і зазначили що вони будуть виконані у липні цього року. Додамо, що мешканці розповідали, що ділянку “дороги” вже засипали щебенем. Але ситуація з підтопленням досі актуальна. Комунальники пояснили, цю проблему мають вирішити забудовники.
- Для відведення дощових та талих вод з дорожнього покриття провулку 1-го Вінницького забудовників даного мікрорайону зобов’язано побудувати мережу дощової каналізації та насосну станцію для перекачування дощових вод. Наразі забудовниками вимоги не виконано та дана система відведення дощових вод знаходиться не в робочому стані, - відповіли в департаменті.
Також додають, що для забезпечення повноцінної роботи новозбудованої мережі водовідведення, управлінням комунальної інфраструктури ведеться робота щодо виконання взятих забудовниками зобов’язань, а саме введення у дію існуючої напірної станції (електромонтажні роботи, встановлення додаткового обладнання).
Отож, комунальники засипали дорогу, але вирішення основної проблеми поклали на плечі забудовників.
Що відомо про забудовників?
Їх тут є кілька - ті, кому належать новобудови, розташовані поруч із проблемною дорогою. Це “Аvila”, “UBC” і компанія “Dita”.
Забудовником ЖК “Ранкове Family” є будівельна компанія “UBC”. Її керівником є Володимир Шкодяк. На нашому сайті ми вже розповідали історію, в якій фігурує ця компанія. Мешканці скаржились, що будинок не здають в експлуатацію, забудовник не виконує зобов’язань і пропонує внести додаткові доплати за квадратний метр. Мовляв, через війну, грошей на завершення будівництва немає. Будівельний конфлікт так і не розв’язався.
Будівельна компанія “Аvila” є забудовником багатьох об’єктів у Хмельницькому. Серед них такі, як ЖК “Щасливий” “Авіла SKY” на Гетьмана Мазепи (колишня Красовського), “Авіла Сity” на Озерній “Авіла COMFORT” на Трудовій та багато інших. Про це йдеться на сайті компанії. Згідно з даними сервісу youcontrol, керівником компанії є Андрій Морозюк, діяльність - починаючи від організації будівництва і всіх видів будівельних робіт до комплексного обслуговування об’єктів.
Директором компанії “Dita” є Артем Мацьков. Зареєстрована у Хмельницькому. Про це вказано в системі youcontrol. Діяльність: будівельні роботи, вантажний автомобільний транспорт, агенства нерухомості, оптова торгівля деревиною, будматеріалами, знесення і багато інших.
Як коментує ситуацію адвокат?
Ілона Смішна, адвокат:
- До 1 січня 2021 року було таке поняття як “пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту”. Забудовник, якому давали право будівництва на певній земельній ділянці, зобов’язувався укласти з органом місцевого самоврядування договір пайової участі і сплатити кошти. Це 3% від кошторисної вартості будівництва житла і 5-7 % - від комерційної. Ці гроші орган місцевого самоврядування мав використовувати на розвиток інфраструктури, в тому числі і влаштування та ремонт доріг. Тому тут ситуація залежить від того, коли були побудовані ці будинки, чи були у забудовників укладені відповідні договори пайової участі і чи виконали вони їх умови. Якщо орган місцевого самоврядування стверджує, що проблему має вирішити забудовник, то відповідно, орган місцевого самоврядування має на це підстави - значить є документ, в якому передбачено відповідний обов’язок забудовника.
Іноді буває, коли надають право підключення до мереж, чи право забудови або можливо знижену орендну плату - тобто якусь пільгу забудовнику, взамін він бере зобов’язання виконання ним конкретної роботи. Наразі пайову участь скасовано. Забудовники тепер не вносять ніякої пайової участі, тому можливо міг бути укладений інший договір. Якщо орган місцевого самоврядування забирає з себе цю відповідальність, то він має надати конкретний документ, який підтверджує, що ці роботи мали дійсно здійснитись забудовником. Мешканці можуть звернутись з листом до органу місцевого самоврядування з проханням надати конкретну відповідь з посиланням на конкретні документи, чим передбачені обов’язки забудовника та надання копій таких документів. І якщо дійсно обов’язок по влаштуванню дороги лежить на забудовнику, то мешканці можуть звертатись до нього та у випадку невиконання ним обов’язків - до суду.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Ma Familia