В Україні піднімають тарифи на проїзд. Що буде у Хмельницькому

В Україні піднімають тарифи на проїзд. Що буде у Хмельницькому
Фото з архіву редакції
  • Перевізники вважають, що тариф потрібно підвищити до 15-17 гривень.

  • Деякі інші міста України вже це зробили.

  • Дізнавайтеся, чи обґрунтовують підвищення та що робитимуть у міськраді.

У Хмельницькому знову заговорили про підвищення вартості проїзду. Основна причина цього пов’язана зі зростанням вартості пального. До міської ради перевізники подали розрахунки. Згідно з ними, вартість проїзду в автобусах Хмельницького має бути на рівні 15-17 гривень залежно від конкретного перевізника та маршруту. Про це журналісту vsim.ua розповів заступник міського голови Микола Ваврищук.

Тим часом собівартість проїзду в тролейбусі зараз складає близько 10 гривень. Це також пов’язано зі зростанням ціни енергоносія, тобто електрики. Микола Ваврищук розповів, що наразі розрахунки перевізників перевіряє управління економіки. Воно вже надало перевізникам пропозиції щодо уточнення розрахунків.

Нагадаємо, що востаннє тарифи підвищували від 1 червня 2021 року. Зараз проїзд у тролейбусі коштує 5 гривень з проїзною карткою та 6 гривень за умови оплати іншими способами, зокрема готівкою. Тариф на проїзд в автобусах складає 8 гривень.

Відео дня

Заступник міського голови вважає, що підняття вартості проїзду потрібне, але точно не до того рівня, який пропонують перевізники.

— Я зразу кажу, що ні про які 17 гривень навіть і мови не може йти, тому що на сьогодні це просто дуже багато і люди не можуть платити таку ціну, враховуючи війну і враховуючи те, що у людей зараз точно не піднімається зарплата, — сказав Микола Ваврищук.

Те ж саме стосується й тарифу на проїзд у тролейбусі — його точно не піднімуть до 10 гривень. Також у розмові з журналістом він не назвав навіть приблизні терміни, коли може відбутися підвищення. Остаточне рішення щодо тарифів прийматиме виконавчий комітет міської ради.

Ігор Гуменний, який у Хмельницькому представляє перевізника-ФОПа Віталія Марценюка, розповів, що собівартість перевезень складає 15-16 гривень. Перш за все це пов’язано з вартістю палива. У чинний тариф закладалася вартість у 25 гривень за літр, а зараз вона складає 60 гривень за літр.

Крім того, з часу встановлення чинних тарифів зросла вартість запчастин, яка залежить від євро, а також вартість ремонту — на 50%. Ігор Гуменний також пояснив, що дефіцитний тариф — це ризик невиходу транспорту на маршрути через відсутність пального та несправності.

— Воно буде ламатися, не буде за що ремонтувати, то там одна машина стала, друга, третя, четверта, і це ж ланцюжок. Якщо немає за що ремонтувати, то воно стає, якщо немає за що заправляти, теж стає, — пояснив Ігор Гуменний.

Представник перевізника розповідає — часом деякі автобуси по одному дню не випускають на маршрут, оскільки не вдається знайти пальне. Втім, ситуація з його наявністю останнім часом покращується. При цьому приватні перевізники не можуть отримувати дотації з бюджету, як комунальний «Електротранс».

До слова, вартість електроенергії, яку купує «Електротранс», станом на листопад 2020 року складала 2,02 гривні за кіловат-годину без розподілу. Це було за пів року до підвищення тарифу на проїзд. А вже у листопаді 2021 року «Електротранс» уклав угоду з тарифом у 4,55 гривні за кіловат-годину. Це було майже за пів року після зростання вартості проїзду. Таким чином за рік вартість електроенергії зросла більш як удвічі.

Тепер перейдемо до вартості дизельного пального. У липні 2021 року комунальне підприємство укладало договір з вартістю у 25,19 гривні за літр. У травні 2022 року середня ціна за трьома угодами склала 49,24 гривні за літр. Таким чином за рік вартість пального зросла приблизно удвічі.

Від 24 лютого окремі українські міста вже підвищували тарифи на проїзд:

Частина інших міст наразі розглядають це питання. Обґрунтовують це тими ж причинами, що й Хмельницькому. Перш за все це зростання вартості пального, також згадують про здорожчання запчастин та зростання зарплат.

Читайте також:

Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” в рамках реалізації грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (101)
  • Дарія Штикун

    На жаль, з дітьми тепер не наїздишся... Особливо якщо потрібно в школу і на гурток... Наскільки мені відомо, в інших містах для дітей проїзд є пільговим вартістю у 50%.
  • Роман Сикорский

    Єдине, що не закладається в тарифах, це комфорт для пасажирів. Поки в Україну не пустили лоукости, теж всі волали,що за двадцять евро не можливо перевозити людей. Громадський транспорт треба так само зробити, запустити поляків,і вартість квитків буде складати п'ять гривень.
  • Наталі Легенчук

    А як дістатись до дому після 20.00,?якщо деякі маршрутки їздять тільки до 19.00.Добиратись додому з роботи з одного кінця міста в інший Варіант пішки не підходить.А ви хочете ще й ціну підняти.Спочатку відрегулюйте час роботи маршрутів і якість обслуговування, а потім говоріть про підвищення ціни.
  • Pavel Kondrashov

    Когда же наступит та планка которую народ не сможет оплатить??? И война идёт, и работы толком нет, и цены в небесах, а кое кому всё мало и мало.

keyboard_arrow_up