«Avantage 7» закриває заправки в Україні. Яка причина

«Avantage 7» закриває заправки в Україні. Яка причина
Заправка на Святослава Хороброго, 12
  • Понад половина АЗС мережі не працює.

  • Цьому «посприяла» податкова.

  • Зібрали для вас основну інформацію.

В Україні припинила роботу більша частина заправок «Avantage 7». Ця мережа має АЗС у Київській, Хмельницькій, Чернігівській, Черкаській та Чернівецькій областях. Загалом їх налічується 89, половина з них — це тільки газові заправки. Причиною закриття є скасування ліцензій з боку податкової.

Перевірки мережі «Avantage 7» з боку Державної податкової служби почалися принаймні рік тому. Від листопада 2022-го, за даними «Forbes», їх було щонайменше 170. За їхніми результатами податківці виписали штрафів на мільйони гривень (про яку саме суму йдеться, видання не повідомляє). Частину штрафів мережа намагається оскаржити у суді. У київському регіоні розгляд справ відбувається повільно, тому компанія вирішила перенести центральний офіс у Вінницю.

Вперше про закриття заправок мережі стало відомо 1 жовтня цього року. Тоді компанія повідомила, що податкова скасувала ліцензії на роздрібну торгівлю для 53 з 89 точок. На Facebook-сторінці мережі написали, що «так нас карають за низьку ціну». У владі ж це пояснювали дуже низьким рівнем сплати податків.

Відео дня

За даними дослідження, опублікованого «Forbes», у першому кварталі 2023 року «Avantage 7» сплатила 44 копійки податків з літра пального. Тим часом «OKKO» та «Socar» сплачували близько 2 гривень.

«Avantage 7» пояснювали це тим, що газ у мережі, на який припадає 80% виторгу, відносно дешевий. Різниця закупівельної вартості та роздрібної складає 2 гривні. Тобто великих податків на літр у цьому випадку бути не може. Крім того, там пояснювали, що магазини на заправках оформлені на окрему юридичну особу, тому продажі у них не враховані у дослідженні, яке згадане вище.

Втім, у податкових показниках компанії все одно є сумніви. «Ніхто не розуміє, як при таких цінах можна бути прибутковим», — цитує «Forbes» одного з учасників ринку на умовах анонімності. Мало того, були й підозри, що компанія продає в Україні російський газ. Загалом його частка на ринку могла сягати 20%. 17 жовтня набули чинності нові правили розмитнення пального. Якщо раніше митники вимагали тільки сертифікат походження, то тепер документи про весь шлях автогазу від заводу-виробника до кордону. Про це писала «Економічна правда».

1 листопада компанія на своїй Facebook-сторінці повідомила, що податкова скасувала ще 20 ліцензій мережі. Пізніше там повідомили, що йдеться про 18 заправок та нафтобазу. Формальною причиною, згідно з публікацією «Avantage 7», було неподання інформації про зміну юридичної адреси (перереєстрація з Києва у Вінницю, про яку йшлося вище). Хоча ця заява була подана і податкова затягнула її розгляд. Таким чином мережа втратила більш як половину своїх АЗС. У компанії вважають, що це може бути вигідно тільки конкурентам через низькі ціни на заправках мережі.

За даними Карт Google, на Хмельниччині налічується 13 заправок мережі, в тому числі 5 у Хмельницькому. У центральній частині обласного центру, на Святослава Хороброго, 12, є одна АЗС мережі, вона працювала станом на ранок сьогодні, 8 листопада.

Більша частина заправок мережі записана на ТОВ «Авантаж-7». Ця юридична особа зареєстрована у Києві у вересні 2018 року. Від вересня 2023 року місцем реєстрації вказане селище Стрижавка на Вінниччині. Основним видом діяльності фірми є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. Керівником є Михайло Каланча, власником та засновником — Наталія Чіріч. Такі дані є в аналітичній системі «YouControl».

ТОВ «Авантаж-7» належить до фінансово-промислової групи родини Чіріч. У ній фігурують колишній начальник центрального будівельного управління Міністерства оборони Володимир Чіріч, а також його діти — Дмитро Чіріч та згадана вище Наталія Чіріч.

До складу групи входять десятки юридичних осіб, включаючи історичні зв’язки. Види їхньої діяльності належать до різних сфер економіки. Наведемо кілька прикладів: (для кожної компанії вказані також основні види діяльності):

Читайте також:

Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнері 

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (25)
  • Beznosko Viktor
    Нехай краще АНП закриють ато взагалі обнагліли тягнуть ціни як паровоз. Коломойский падло з зеленими слизняками ніяк ненажеруться.
  • Сергей Коваль
    От так,сама дешева заправка була і тут на тобі,вже найшли до чого доїбатись...
    ПОТРІБНО РОБИТИ СТРАЙК ВІДНОСНО ПАЛИВА,А ТО ДО ВЕСНИ ЦІНА ЗА 1 ЛІТР БУДЕ 100 ГРН....

    ПОКИ МИ БУДЕМ МОВЧАТИ,ДОТИ МИ БУДЕМ ТЕРПІЛАМИ І ЦЯ КОНЧЕНА ВЛАДА БУДЕ НАС ОБДИРАТИ ДО НИТКИ....
    Чуш Малий reply Сергей Коваль
    Сергей Коваль так це ж розважальний центр. Це не АТБ
    Віталій Смертюк reply Сергей Коваль
    Чуш Малий все залежить від місця та ситуації
    Сергей Коваль reply Сергей Коваль
    Чуш Малий точно не 50 грн
    Чуш Малий reply Сергей Коваль
    Віталій Смертюк а скільки має коштувати?
    Віталій Смертюк reply Сергей Коваль
    Сергей Коваль вчора був у fan planet
    1л содової 50 грн
  • Вадим Миколайович
    Соляра по 52
  • 007
    Просто на Укрнафті ніхто вже не заправляється

keyboard_arrow_up