У місті планують запровадити новий спосіб оплати проїзду в тролейбусах і маршрутках - електронний квиток.
Система безготівкового має запрацювати у всіх містах України.
Зміни відчують усі пасажири, включно із пільговиками.
Яким має бути електронний квиток за планом хмельницької мерії та який розробили проект, дізнався журналіст vsim.ua?
Розрахуватися за проїзд в маршрутці чи тролейбусі без готівки? Таким уже можуть, до прикладу, похвалитися у сусідньому Тернополі. Там ввели “картку тернополянина” і неперсоніфіковані проїзні. Обидві можна поповнювати і розраховуватися нею за проїзд. Причому, як пише “20 хвилин”, поїздка з карткою обійдеться на 1 гривню дешевше, ніж при розрахунку готівкою. Різниця між видами таких карток у тому, що персоніфіковану (“тернополянин”), можна відновити при втраті і зберегти при цьому залишок на рахунку. Із неперсоніфікованою такого зробити не можна.
Схоже запланували зробити у Хмельницькому. Сьогодні, 9 серпня, виконком міськради прийняв відповідний проект рішення - “Про впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті загального користування у м. Хмельницькому”.
Наступного тижня міськрада має оголосити конкурсконкурс. За його допомогою мають визначити. хто буде встановлювати усе обладнання в транспорт. Влада планує, що кожен транспортний засіб обладнають валідаторами. Ця ж фірма буде збирати усі кошти, якими попонюватимуть електронні квитки. Їх вона, за задумом влади, має перераховувати перевізникам відповідно до того, скільки ті навозили пасажирів. Також вона збиратиме дані про сам пасажиропотік й передаватиме його в мерію. На їх основі планують вносити корегування в графіки і маршрутів.
Влада планує, що бюджетні кошти на впровадження електронного квитка не витрачатимуться. Хочуть, аби фірма-переможець інвестувала у це власні кошти й зайнялася встановленням валідаторів. Заробляти вона має на кожній проведеній операції через валідатори. Орієнтовно від 3 до 7%. Попереднє бажання подати заявку на конкурс оголосили близько десяти фірм з Одеси, Києва, Тернополя, Харкова, Хмельницького, “Приватбанк” і “Ощадбанк”.
По місту мають організувати точки продажів та оформлення електронних квитків. Можливо. це робитимуть у ЦНАПах. Як точно вони будуть розповсюджуватися, в мерії поки не повідомляють. Кажуть, що працюють над цим. В проекті, який розмістили на сайті мерії, зазначається про наступні види квитків:
Неперсоніфікований
Картка не містить даних про пасажира, її можна поповняти і розраховуватися за проїзд. У разі втрати відновити буде неможливо.
Персоніфікований
Картка містить дані про пасажира. Виготовляється на основі поданого пакету документів. Можна поповнювати і розраховуватися за проїзд. Можна заблокувати або відновити (за кошти власника) в разі втрати.
З обмеженнями
Інші способи оплати:
банківська картка PayPass та PayWave
мобільний платіжний сервіс на базі технології NFC
Прийнятим проектом лише передбачили основний орієнтир, за яким має працювати електронний квиток. Але як усе діятиме і яка буде конкретніше різниця між квитками, буде визначатися наступними рішеннями виконкому. Ними ж визначатиметься вартість перевезень і фінансова градація між картковим і готівковим розрахунком. За попереднім проектом, який 3 серпня обговорювали хмельничани, планується ввести наступні тарифи:
Маршрутки і автобуси:
Тролейбуси
При вході у транспортний засіб здійснити валідацію через електронний квиток. У разі його відсутності чи несправності, оплатити готівкою за проїзд. Валідатор має видати квиток, який потрібно зберігати до завершення поїздки. Валідатори, згідно із проектом, можуть бути як переносні, так і стаціонарні.
На громадських обговореннях щодо питання можливого підняття вартості проїзду звучало говорили і про електронний квиток. Зокрема, як це буде працювати в плані пільгових перевезень.
Заступник міського голови Хмельницького заявив, коли запровадять електронний квиток, пільговики й далі їздитимуть безкоштовно і ніяких обмежень по кількості поїздок у них не буде.
Зокрема, чиновник сказав. що усі, хто матиме право на пільговий проїзд, зможуть отримати відповідний електронний квиток в Центрі надання адміністративних послуг або в департаменті соцзахисту.
Пенсіонер або інший представник пільгових категорій заходить у тролейбус, автобус чи маршрутку, прикладає карточку до валідатора і його проїзд зафіксується. За те, що він проїхав, буде відшкодовано для перевізника. Скільки людина проїхала, стільки і повернеться. Обмежень не буде, - заявив Андрій Бондаренко.
Таким чином, за задумом міської влади, буде чітко визначено кількість пільгових перевезень за які потрібно відшкодувати кошти з міського бюджету. Нагадаємо. що цьогоріч на компенсацію за безкоштовний проїзд у громадському транспорті передбачено 65 мільйонів гривень: 60 - для “Електротрансу” і 5 - для приватних перевізників. В мерії надіються, що завдяки електронному квитку ця сума стане меншою.
Більш детально про те, як і коли запрацює електронний квиток у Хмельницькому, читайте згодом на сайті vsim.ua.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Pavel Kondrashov
Vitaliy
IGOR reply Vitaliy
Дуня Солодунова reply IGOR
Vitaliy reply IGOR
Jet ArtOfWar reply Vitaliy
Живіть и розвивайтесь, (а за їжу щось певне треба буде зробити.., якщо не буде халявною, як електроенергія в майбутньому)..
Хочете ви цього чи ні, але це майбутнє!).. - і його не зупинити!..
(Тому що більшість молоді - підтримає сучасні швидкі рішення для життя!)).. - і більш зручніші!..
За безпеку мало хто думає!.. - Але все буде добре!..
Це річка - і цю течію не змінити!)..
Сергей Кузьменков
Tatyana Demyanyuk