Із 11 до 17 березня у тролейбусах рахували пасажирів.
Результати перевірки озвучили на засіданні робочої групи. Кількість пільговиків втричі більша за тих, хто платить.
Яким чином підрахунок вплине на роботу міського електротранспорту?
У Хмельницькому обстежили пасажиропотік у тролейбусах. Спеціально створена робоча група з 11 до 17 березня з’ясовувала, скільки людей платять за проїзд, а скільки - ні. Про результати перевірок, а також вплив підрахунку на роботу громадського електротранспорту журналістам vsim.ua розповів директор КП “Електротранс” Віктор Паламарчук.
Впродовж тижня члени робочої групи їздили у тролейбусах та рахували пасажирів. Для них був складений графік, коли ті мали виходити на маршрут і слідкувати за потоком пасажирів. Підключались до роботи і кондуктори. Останні фіксували дані про тих, хто платить за проїзд готівкою, хто має право на пільгу та користується проїзним квитком. Залежно від категорії людей видавали три типи квитків: стандартний при оплаті готівкою, а також два старого зразка. “Зелений” видавали пільговикам, “червоний” - власникам проїзних квитків. Відповідні дані записувались і збиралися для підрахунку коефіцієнту відшкодування за пільговиків. Директор “Електротрансу” пояснив, як рахують цей коефіцієнт та на що він впливає.
Для розрахунку коефіцієнту береться кількість пільгових пасажирів, ділиться на кількість платних і на кількість тих, хто придбав проїзні квитки. Минулого року коефіцієнт був 2,021. Цього року він уже зріс і становить 2,889. А витрати лишилися ті самі, ще й навіть збільшуються, ціни на електроенергію та інше зростають. Проте такий підрахунок показує реальну картину, і, відповідно, необхідно збільшувати розмір відшкодування за пільговиків, - сказав Віктор Паламарчук.
Зростання коефіцієнту відшкодування в КП “Електротранс” пояснюють тим, що за останній рік кількість платних пасажирів у тролейбусах зменшилася на 113 тисяч осіб. Директор підприємства Віктор Паламарчук розповідає, що на зміну в пасажиропотоці вплинуло те, що платних пасажирів стало менше.
Кількість пільгових пасажирів залишилась така ж, як і була. Біда в тому, що стало менше платних пасажирів. Від них і залежить коефіцієнт відшкодування. Люди виїжджають за кордон, пересідають на свій транспорт, - роз’яснив очільник “Електротрансу”.
Підрахунки показали, що на одного платного пасажира припадає троє пільговиків. На підприємстві ситуацію коментують як невтішну. Адже відтепер відшкодування потрібне більше, ніж торік. Це, за словами Віктора Паламарчука, раніше робила держава, однак тепер цю “турботу” переклали на місцевий бюджет.
Ми не знаємо, як нам бути. Якщо будемо мати заборгованості по заробітній платі, електроенергії, буде дуже важко. Починаючи з січня, підприємство витрачає щомісяця на електроенергію на 250-300 тисяч гривень більше. За рік виходить три мільйони гривень. Такий моніторинг проводитимемо щороку. Цього року ситуація складніша, збільшиться навантаження на бюджет, - розповів директор “Електротрансу”.
Очільник підприємства заспокоює, що жодним чином результати моніторингу не вплинуть на тариф. За його словами, наразі питання про підвищення вартості проїзду у міській раді не розглядається
Це абсолютно не впливає на тариф. Міський голова завжди був противником підняття тарифів. Влада більше робить ставку на внутрішні збереження, на наявні у бюджеті кошти. Більше того, підвищення тарифу не вирішить проблеми відшкодування, - підкреслив Віктор Паламарчук.
Рецепт вирішення проблеми із відшкодуванням за пільговими категоріями людей Віктор Паламарчук вбачає у впровадженні ”електронного квитка”. Як зазначив очільник “Електротрансу”, система покаже реальну картину потоку пасажирів у тролейбусах.
Читайте також: Як у Хмельницькому впроваджують “Електронний квиток”
У системі діятиме обмеження на кількість пасажирів. Тоді ми матимемо уявлення про те, як сформувати тариф. Я не думаю, що люди, які їздять по три-чотири рази на день і користуються пільгою на проїзд, так швидко використають ліміт поїздок і потім платитимуть за проїзд. За “електронним квитком” будуть повністю відшкодовуватися кошти по факту. Наприклад, ми перевеземо за місяць мільйон пасажирів. Множимо на вартість проїзду, маємо 3,5 мільйона гривень відшкодування. Картина тоді буде справедливою, адже система фіксуватиме усі дані. Відповідно, будемо знати, як підприємству розвиватися далі, - підсумовує Віктор Паламарчук.
Директор “Електротрансу” додає, що кількість поїздок, згідно з постановою Кабінету Міністрів, має бути не менше тридцяти. Однак, скільки їх має бути остаточно, має вирішити міська рада. Все це буде можливим після впровадження системи.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
"Тариф піднімати поки не планують" - смеюсь) Это дало бы лишь обратный эффект)