Транспортну реформу в Хмельницькому не обговорює лише лінивий. На зупинках точаться розмови та нарікання пасажирів, неодноразово чули думки чиновників. Нещодавно змінені маршрути руху, які ще не встигли вивчити хмельничани, переглядають і змінють знову. Так, зняли нову 31-у маршрутку і змінили маршрут 22-ого автобуса.
У попередніх матеріалах на vsim.ua про зміни в транспортній мережі говорили пасажири і посадовці. А ось головних учасників процесу реформування – водіїв, думки ще не чули.
Журналісти vsim.ua вирішили виправити цю ситуацію, та поспілкувалися з водіями, адже саме вони щодня стикаються з перевагами і недоліками нової системи.
Віталій, водій маршрутного таксі №8
Я нещодавно на цьому маршруті (Маршрут №8 зʼявився лише з 01 січня 2018 року.), поки не жаліюся. Крім мене їздить ще 5 машин, з інтервалом 10-15 хвилин. Сполучення досить популярне, в салоні людно. Їжджу аж до 22.00. Іноді затримуюся довше, люди просять. З кінцевої на Озерній відходжу останнім. Єдине, хотілося б, щоб пасажири були трохи стриманіші. Ось сьогодні вже був скандал через пільгові місця. Ми возимо по дві людини за рейс. Якщо є вільні місця, теж пускаємо, а тут в повній маршрутці жіночка всю дорогу кричала, які ми дармоїди… Неприємно, особливо, коли вона не перша така за день.
Анатолій, водій маршрутного таксі №35
Водієм маршрутки я працюю давно, а ось на 35-й лише з нового року, після реформи, до цього на №2 їздив. Це маршрут не новий, має 9 машин. Добрий тим, що люди його гарно знають, вже накатаний. А нові, які відкрили, люди ще не знають. А ще ці трафарети нові збивають, раніше були: Центр, Юність і т.д., зараз по вулицях. Людина стоїть на зупинці й не знає куди їхати. Місцеві, відсотків 70 ще більш-менш орієнтуються, а ось інші 30… Їздимо по графіку, на кінцевій зупинці, хвилин 10 стоїмо і знову круг.
Олександр, водій маршрутного таксі №38
Зʼявилися нові маршрути: №8 з Озерної на Раково, заново відкрили №19, люди не жаліються, бо 10 машин їздить. Але його пустили трохи по іншому з Озерної до Автовокзала№1, а потім по Трудовій, раніше ходив як №29. Мій, 38-й маршрут, не змінився, єдине, що добавили ще №38-А, який з Озерної йде по об’їзній, а раніше туди жодна маршрутка не ходила. Зміни лише на краще, для людей так точно. Лише з новими трафаретами трохи наплутали, але з часом, думаю всі звикнуть. Я чув, що з лютого планують підвищити ціни на проїзд до 6 гривень, але для нас це ситуації не покращить, а навпаки – тролейбуси будуть забиті, а маршрутки пусті кататимуться.
Віктор, водій маршрутного таксі № 35
До реформи я працював на 38-у маршруті, його зняли, тепер з Зарічанської на Озерну нічим дістатися. Хоча був рентабельний і для людей зручний. Ми ще не всі нововведення вивчили, я сам багато нових маршрутів не знаю. Тим паче зараз часто переходимо з маршруту на маршрут або на заміну. Водіїв стало менше.
Олександр, водій маршрутного таксі №43
Після нового року суцільний хаос: люди плутаються, не знають куди їхати, постійно відчиняють двері – перепитують. 43-й продовжили до керамзитного заводу, раніше був Катіон-Лезнево, замість 54-го ми їздимо під Шаровечку, а 54-й їздить як №1 аж до лісу. Загалом майже всі маршрути змінили, я досі не розумію як їде №21, №22, тиждень тому №21 їхав до Автовокзалу№1, зараз продовжили до Сілістри.
Олександр, водій маршрутного таксі №23
Я працюю на 23-у маршруті вже давно, його не змінювали, додали лише одну зупинку. Машин правда стало більше, а людей, відповідно, менше. Все відбивається на зарплаті, водії масово звільняються. Та й людям краще не стало. З новими трафаретами більше мороки ніж користі.
- Після реформи багато додали маршруток на ті напрямки, де вони не треба, а де потрібно – нічого не змінилося. 24 маршрут продовжили на дачі, а розвертається на Сілістрі, пустили б краще його до Трьох Ведмедів, продовжили б цей кусочок Озерної та й і все, він вже все одно на Сілістрі стоїть, і додати на нього ще дві машини і не треба було б ці 29-А і 49-А, а то всі путаються. Так само №55 нікому не потрібен, по Трудовій і так не велика загрузка, а солярка сама дешева 25 гривень.
Сергій, водій маршрутного таксі №23
- Я за будь-які зміни, якщо від них буде користь людям. Проте зараз бачу один великий мінус – це зміна розкладу маршрутів. Деякі напрямки відмінили, або змінили маршрут, а люди то чекають. Народ не проінформований, це з тролейбусами все зрозуміло, там на зупинках розклад вивісили та й усе. В мене то нічого не змінилося, маршрут старий лише продовжили на кілометр, хоча сенсу не бачу, там ніхто й не сідає, а паливо іде.
Володимир, водій маршрутного таксі №54
- Для людей нічого доброго не зробили, всі жаліються. Я раніше їздив на 28-у маршруті, зараз додали машин на цей маршрут, хоча їх і так вистачало. А ось по Зарічанській мало, що ходить. В будні 22-й іде через ринок, а по вихідним з базару на Зарічанську жодної маршрутки немає. І що людям робити не ясно.
Віктор, водій автобуса №22
- Зараз конкуренція дуже велика з маршрутками, не всі знають наш розклад. Та й водіїв мало. Я постійно на підміні.
Микола, водій маршрутного таксі № 29-А
- Нові трафарети в перші дні просто поставили людей в глухий кут. Маршрут знайомий, але не сідали спочатку, та вже потрохи звикають. Я вважаю, що з 29-А і 49-А правильно зробили, раніше сюди нічого не ходило, тепер людям зручніше, під’їжджаємо ближче. Зараз назріває більша проблема – не вистачає водіїв, транспорт просто стоїть.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Транспортна реформа в Тернополі: від намірів перейшли до дій
https://galas.te.ua/2018/02/транспортна-реформа-в-тернополі-від-н/
проблему? Транспорт по Озерній зі сторони Бандери необхідно було пустити давним-давно, але це питання знову проігнорували.