Скільки грошей заробляє «Електротранс» (ІНФОГРАФІКА)

Скільки грошей заробляє «Електротранс» (ІНФОГРАФІКА)
Фото з архіву редакції
  • Система оплати проїзду в тролейбусах зазнала змін.

  • Це вплинуло на суму грошей, яку отримує «Електротранс».

Від початку цього року у хмельницьких тролейбусах суттєво змінилася система оплати. Це стосується як способів, так і тарифу. Спершу нагадаємо вам про основні зміни:

  • Відео дня
    /li>

Як все вплинуло на виторг «Електротрансу» та якою є ситуація з оплатою зараз? Аби про все це дізнатися, ми подали до комунального підприємства запит, де вказали основні фінансові показники. Пропонуємо вам ознайомитися з основними фактами та змінами.

Скільки грошей отримує «Електротранс»

Від 1 березня до 19 жовтня виторг у тролейбусах підприємства склав 13 589 483,5 гривні. Ця сума включає оплату за проїзд готівкою та безготівково, а також оплату за підвищеним тарифом у разі безоплатного проїзду та штрафи. Виторг надходить до бюджету підприємства, після чого разом з іншими надходженнями витрачається на оплату праці, електроенергії, придбання запасних частин тощо.

Якщо аналізувати щомісячні дані, можна помітити, що виторг помітно змінювався з часом. У березні, квітні та травня сума коливалася в межах 1,7-1,9 мільйона гривень щомісяця. На той час, нагадаємо, вартість проїзду складала 3,5 гривні незалежно від способу оплати.

Вже у червні виторг перевищував 2,66 мільйона гривень. В цей час квиток вже коштував 5 та 6 гривень. У липні, коли з тролейбусів зникли кондуктори, ситуація змінилася. Виторг склав приблизно удвічі менше — понад 1,25 мільйона. У серпні та вересні він зростав, склавши понад 1,49 та 1,66 мільйона відповідно. Зважаючи на динаміку, можна припустити, що найближчими місяцями суми повернуться на рівень, який був до червня цього року.

Як хмельничани платять за проїзд

Протягом березня-червня основну масу грошей, понад 95%, «Електротранс» отримував з готівки. Після цього ситуація, звісно ж, змінилася. Від 1 липня до 19 жовтня найбільше грошей підприємство отримало з проїзних карток — понад 57%. Також часто пасажири користувалися банківськими картками — понад 26% виторгу. На третьому місці — QR-коди «ПриватБанку». Це понад 14% виторгу.

Окремо варто зупинитися на оплаті проїзду банківською карткою. У березні цього року в міськраді провели брифінг щодо впровадження системи «Електронний квиток». Зокрема, заступник міського голови Микола Ваврищук розповів, що можливість оплати банківською карткою розглядається. Однак у міськраді схиляються до того, щоб її не запроваджувати, адже досвід інших міст свідчить, що так платять за проїзд лише 15% пасажирів.

Згодом таку можливість все ж впровадили — водіям тролейбусів видали платіжні термінали. Пізніше почали замінювати стаціонарні валідатори, аби можна було платити карткою, не відволікаючи водія від роботи.

Від 1 до 19 жовтня у хмельницьких тролейбусах проїхалося 183 764 «платних» пасажири. Серед них понад 26,8%, а це 49 288 пасажирів, заплатили банківською карткою. Це помітно більше за показник, який називав у березні заступник міського голови.

Нагадаємо, що раніше ми розповідали вам про механізм стягнення штрафів за неоплачений проїзд. Про те, чому він працює не так, як планувалося, читайте в окремому матеріалі. Додамо також, що протягом минулого року дохід «Електротрансу» склав понад 135,5 мільйона гривень. З цієї суми лише понад 27,9 мільйона — виторг від продажу квитків. Решта — компенсація за пільговий проїзд та оплата транспортної роботи з міського бюджету, дохід від інших видів діяльності.

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (1)
  • NO NAME

    Фігні наробили і радіють, ті картки ні до чого, ще пів року назад кондуктор не міг вгамувати толпу на тролейбусах, а зараз якщо хоть один оборот будуть всі сидячі то буде добре

keyboard_arrow_up