Тариф на проїзд у Хмельницькому: що про можливе здорожчання кажуть перевізники і влада

Тариф на проїзд у Хмельницькому: що про можливе здорожчання кажуть перевізники і влада
  • Ціни на пальне і автозапчастини ростуть.

  • Перевізники скаржаться на те, що їм доведеться віддавати частину прибутку через валідатори.

  • Вони вже говорять про необхідність підвищити ціни на проїзд.

  • Що саме вони говорять та яка позиція влади?

З початку повномасштабного вторгнення здорожчання торкнулося чи не усіх товарів та послуг й тарифи на проїзд в громадському транспорті — не виняток. Та тенденції до здешевлення — немає. Все йде тільки вгору. Тож чи варто очікувати можливого підвищення вартості проїзду — розповідаємо детальніше. 

Останнє підвищення - майже два роки тому

Востаннє тарифи на проїзд в громадському транспорті коригували влітку 2022-го. Тоді в міськраді аргументували тим, що ціни на пальне стрімко пішли вгору. Адже при формуванні попереднього тарифу (8 грн в маршрутках, прим. авт.)  при враховували той же дизель по 24 грн/літр. На момент перегляду (липень 2022-го) — він коштував вдвічі більше. Відтак, вже понад півтора року містяни платять за проїзд : 

  • Відео дня
    /li>

Підстави для здорожчання існують 

Відтоді зросли ціни на бензин. Вартість газу та дизелю коливалася. Але в останні місяці вони невпинно дорожчають. І, за прогнозами експертів, це може тривати й далі. 

Ціни на пальне (липень 2022 року)

  • 95 - 50,58 грн
  • дизель - 56,25
  • газ - 37,40

Ціни на пальне (квітень 2024 року)

  • 95 - 53,88 грн
  • дизель - 54,23
  • газ - 28,14

Разом з тим днями Кабінет міністрів України прийняв постанову про поступове підвищення акцизу на пальне до 2028 року. Податок за ввезення 1000 літрів пального зросте в понад 1,5 раза. 

Що кажуть перевізники 

Усі ці фактори викликають занепокоєння в приватних перевізників Хмельницького. Тому знову хочуть підняти питання про підвищення вартості проїзду. Ще під час останнього перегляду тарифу в 2022-му вони просили встановити вартість разового проїзду 15 гривень. Заступник директора по транспорту ПП «Автогаз-захід» Володимир Пухких каже: і тоді це було замало та знайшли компроміс з міською владою. Та ось майже через два роки все продовжує дорожчати, в тому числі автозапчастини і зарплату працівникам треба підвищувати, бо ж і жити стало дорожче. 

— В інших обласних центрах зараз піднімають активно. В нас з перевізниками постійно збори, піднімаємо це питання, в Управлінні транспорту також. Востаннє ми збиралися в лютому. І я, і Мішин піднімали це питання по тарифу та нас владці не чують. 

Перевізники апелюють і тим, що в приватному громадському транспорті мають з'явитися валідатори для безконтактного розрахунку за проїзд. Їх встановлюватиме компанія з Луцька «СІТІ КАРД СИСТЕМ», яка вже впровадила систему безконтактного розрахунку в тролейбусах. Підприємці бідкаються: частину їхнього заробітку забиратимуть за користування обладнанням. 

— Міська влада планує встановлювати валідатори, де 1-1,5 гривні буде з’їдатися самим оператором по валідації. Тобто утримуватиметься майже 10% - наприклад при тарифі 20 гривень, утримуватиметься 2 гривні. Відтак фактично ми отримаємо 18 гривень. Це теж треба враховувати, — додав заступник директора по транспорту ПП «Автогаз-захід» Володимир Пухких. 

Що ж з тролейбусами 

Ми запитали думку директора ХКП «Електротранс» Сергія Бобуха щодо необхідності підвищення вартості проїзду. Посадовець каже - це питання відкрите й актуальне. 

— Дорожчає все, собівартість послуг теж росте тож поки що це питання відкрите. Я думаю, що це краще вирішувати комплексно, - розповів Сергій Бобух.  

Позиція влади

Із перевізниками постійно ведуть бесіди, - розповів начальник Управління транспорту та зв'язку Хмельницької міської ради Костянтин Костик. Каже - роз'яснення по тим же валідаторам проводять регулярно і готові до обговорень. Однак офіційних звернень щодо підвищення вартості проїзду не отримували. 

— Ми періодично проводимо такі наради, зустрічі, щоб тримати комунікацію і діалог, щоб ми чули їх, а вони нас. Найближчим часом плануємо зустрітися і обговорити все, що пов’язано з впровадженням електронного квитка. Та наразі жодних звернень щодо підвищення вартості проїзду не надходило, — підкреслив начальник Управління транспорту та зв'язку Костянтин Костик.

Заступник Хмельницького міського голови Микола Ваврищук розповів: офіційного звернення від перевізників не отримували. Тому жодних обчислень не проводили, бо ж не планують підвищувати вартість проїзду в громадському транспорті найближчим часом. Що стосується валідаторів, Микола Ваврищук додав: це давно варто зробити. 

— Деякі міста України пішли іншим шляхом: вони закупили й встановили обладнання на мільйони гривень, за великі гроші розробили і програмне забезпечення. Ми ж пішли іншим шляхом: враховуючи те, що сьогодні витрачати гроші на закупівлю валідаторів з місцевого бюджету просто абсурд, бо в нас інші пріоритети (дрони й інше обладнання для ЗСУ) ми вирішили провести конкурс і обрати оператора який безкоштовно встановить. 

Тож коли обладнання з’явиться, за попередніми підрахунками, щодня перевізники будуть відраховувати оператору «СІТІ КАРД СИСТЕМ» - 8% від свого доходу за кожен квиток. А це - орієнтовно 0.96 гривні з кожної валідації. Заступник міського голови  наголосив: під час конкурсу були й гірші пропозиції від інших компаній. 

— На конкурсній основі було обрано оператори і він має працювати не лише в тролейбусах, а в усьому громадському транспорті міста, - Микола Ваврищук 

У підсумку скажемо - попри складну ситуацію на ринку, місто, поки що, підтримуватиме діючий тариф на перевезення. 

Читайте також: 

Призначили начальника управління транспорту Хмельницького

Через війну не вистачає водіїв: яка ситуація в громадському транспорті Хмельницького

Як оплатити проїзд, де купити електронний квиток і як його поповнити у Хмельницькому

Рейтинг громадського транспорту України: на якому місці Хмельницький

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (18)
  • Евгения Сирец

    У Вінниці проїзд коштує 15грн. А  хмельничани що гірші? От і піднімають питання про подорожчання,хоча якщо дивитися на ціни 2022р. на пальне, які вони брали при розрахунках, то сьогодні вони чуть нижчі,можна  сказати що не змінились,на рівні.  З введенням валідаторів прийдеться платити більше,щоб вони себе окупили. Народу від валідаторів чи вони чи ні не стає легше.

    Lilia Molotai reply Евгения Сирец

    Евгения Сирец Вінниця більше Хмельницького,  не порівнюйте.
  • Lilia Molotai

    а де валідатори у автобусах і маршрутках?
  • Валерий Майстер

    А що таке?
  • саша

    Пересідаєм  на вело  ровер....

keyboard_arrow_up