У Хмельницькому планують закупити близько 50 тролейбусів

У Хмельницькому планують закупити близько 50 тролейбусів
Туті далі фото зі сторінки Миколи Ваврищука
  • Міська влада запланувала покупку нових тролейбусів та таких, що вже курсували містами Європи. А також капітально відремонтувати наявні. 

  • Як хочуть змінити тролейбусний парк дізнавайтесь у матеріалі. 

В обласному центрі взялися за оновлення автопарку “Електротрансу”. Цьогоріч акцент, каже заступник міського голови Микола Ваврищук, зробили на автобусах. Наступного року планують придбати та поремонтувати чимало “рогатих”. Що саме місто планує робити з тролейбусами?

Купівля тролейбусів: нових та б/у

Микола Ваврищук повідомляє, що парк електротранспорту нині досить зношений. Це, навіть, попри те, що за останні 5 років купили 33 нових "рогатих" та ще 4 капітально відремонтували.

Тож місцева влада планує модернізувати транспортний парк і збільшити кількість екотранспорту, який щоденно виходить на маршрути.

Відео дня

За словами заступника мера в найближчих планах закупити 40-50 нових тролейбусів за кредитні кошти Європейського банку реконструкції та розвитку. Для цього минулого року вже й підписали передкредитну угоду з Банком.

— Війна відтермінувала ці процеси, але наразі вони всі відновлені. Практично закінчена оцінка проекту від компанії “Ernst &Young”. Це дає змогу в найближчі кілька місяців підписати вже реальну кредитну угоду. Після цього — тендерні процедури, обрання постачальника, виробництво і поставка місту. Процес виробництва на одному з європейських заводів — на фото, — зазначає Ваврищук. 

Окрім нових, купуватимуть і тролейбуси, бувші у використанні у європейських містах.

— Маємо плани вже у цьому році купити перших 2. Попри свій вік, такий транспорт є у досить хорошому стані, — додає заступник. 

Капітально відремонтувати за допомогою студентів

А от наявні тролейбуси, які курсують Хмельницьким, хочуть капітально відремонтувати. До цього процесу активно залучають працівників “Електротрансу” та вихованців вищого професійного училища №11.

— На комунальному підприємстві уже створена дільниця, на якій практику проходять студенти. Результат їхньої роботи ми побачимо вже у грудні цього року. В 2023 році плануємо повний ремонт 3 одиниць. На фото можна побачити процес, — додав Микола Ваврищук. 

До слова, між навчальним закладом та комунальним підприємством уклали угоду. Матеріально-технічну базу “Електротрансу” використовуватимуть для підготовки студентів 11-го училища. Домовились про співпрацю у червні цього року. 

Студентів готуватимуть за спеціальністю «Рихтувальник кузовів. Електрозварник на автоматичних та напівавтоматичних машинах». Для цього на базі “Електротрансу” створили навчально-виробничу дільницю з відновлення кузовів тролейбусів та їх ремонту. Спільними зусиллями уже й відремонтували 2 тролейбуси.

Так, студенти відновлюють салон тролейбуса, пасажирські сидіння, виконують зачисні кузовні та зварювальні роботи. Подібна співпраця дозволяє підготувати робітничі кадри з відновлення та ремонту тролейбусного парку міста.

“2023-2024 — роки тролейбусів”

Він також повідомив, що електротранспорт є стратегічним для міста через нижчу собівартість, ніж у автобусів та свою екологічність. Багато міст Європи у свій час відмовилося від тролейбусів, про що частина жалкує тепер.

— Європейські міста, купуючи екологічний громадський транспорт, мають великі дотації від Європейського союзу. На жаль, в Україні, поки що, громади сам на сам справляються з викликами оновлення. Для розуміння, вартість нового тролейбуса — від 11 мільйонів гривень, — розповідає заступник міського голови. 

Процеси оновлення транспорту у місті запущені. Цьогоріч великий наголос зробили на автобуси. В Хмельницькому з'явилося близько 20 великогабаритних автобусів і до кінця року обіцяють ще. 

2023-2024 — роки тролейбусів. Звісно, з вірою у ЗСУ і нашу Перемогу, — підсумував Микола Ваврищук. 

А ви вже їздили на нових автобусах? Діліться своїми враженнями в коментарях

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (13)
  • Іван Яблонський

    Хочеться щоб в лезнево пустили тролейбуси на автономному ходу

    Vitalii16 MetroLisova reply Іван Яблонський

    І навіть без нього (по дротах)
  • IGOR

    Очень хочется, чтобы старые троллейбусы ушли на заслуженный отдых, они уже своё отъездили. Ну и чтобы маршрутки со временем заменили коммунальными автобусами. Если бы ещё весь транспорт был в одной цветовой ливрее, то было бы вообще супер.
  • Читач23

    Беріть б/в - це в багато раз вигідніше. А головне - потрібно слідкувати за тим що є. Старі щ можна пофарбувати, а не випускати цю іржаву ганьбу

    Vitalii16 MetroLisova reply Читач23

    В тому сенсі, що можна сильно наростити кількість тролейбусів в місті - б/в звісно вигідно.
    Замість 10нових можна купити 100б/в (і серед них будуть ще й гармошки).
    Ну і слідкувати за наявними теж звісно треба.

    IGOR reply Читач23

    Ой, не думаю, что делать что-то со старыми ЗиУ, это хорошая идея... Капитальный ремонт одной машины по цене Б/Ушного чешского троллейбуса 2006 года выпуска... Да, они после ремонта конечно на порядок лучше развалюх, но всё равно остаются старыми, шумными и некомфортными,  по сравнению с современными моделями.

    Vitalii16 MetroLisova reply IGOR

    Але й списувати Зіу, якщо вони ще їздять, теж не варто.
    А Skoda 24/25tr звичайно б було добре, щоб їх потім замовляли знову, багато. І не тільки 2006року, але і 2007, 2008

    PutnickFree reply Читач23

    так, чекаю перші тролейбуси з Європи щоб подивитися, порівняти з тим непорозумінням, що ніби нові, але постійно в ремонтах, з 5 останніх які з автономним ходом 3 постійно в ремонтах, ганьба!

    Vitalii16 MetroLisova reply PutnickFree

    Теж чекаю, особливо гармошки.
    Але Богдан - не непорозуміння. В автономників звичайно є проблеми, на жаль, але в Богданів без автономного ходу - справи краще.
    Це звичайно не відміняє того, що замість 10Богданів можна придбати 100таких тролейбусів з Європи, що дозволить значно збільшити кількість тролейбусів в місті

    PutnickFree reply Vitalii16 MetroLisova

    Це дійсно непорозуміння, більше як на дипломний проект не тягне, корпус, рама аби як, двері теж, пандус, поріг взагалі жах, є чисто номінально, з одним склом без склопакетів і це у наш час, я вже про кондиціонер навіть не кажу, табло як правило працює пів року, взагалі вся електроніка здерта і адаптована бездарно, опускання штанг є, але недороблене, взагалі невідомо для чого воно у такому вигляді потрібне, компоновка салону ніяка, а ви бачили що у нього на даху, такою не має бути серійна модель навіть на прототип не тягне.
  • Назаров Ігор

    Доволі не погана угода. Берем кредит, а кошти які люди плотят потихеньку його закриваємо. В сухому залишку лишається навар у вигляді новеньких тролейбусів. Чому б і ні;)

keyboard_arrow_up