Хмельничани підтримали петицію з пропозицією обов’язково встановлювати кондиціонери в транспорті.
У міськраді вирішили її відхилити та підготували проєкт рішення.
Проте під час його розгляду члени виконкому не змогли прийняти однозначне рішення.
Розповідаємо, про що говорили під час засідання та що буде далі.
Мешканці Хмельницького запропонували зробити обов’язковим наявність системи кондиціонування в громадському транспорті. Автор «Хмельницький LIVE» створив петицію з таким змістом, після чого її підписали 530 осіб. Така кількість достатня, аби на звернення відреагували у міській раді. На початку липня чиновники підготували проєкт рішення, яким пропонується петицію відхилити. Вчора, 13 серпня, його розглянули на засіданні виконавчого комітету. Під час розгляду зав’язалася дискусія, тому проєкт рішення відклали на довивчення. Розповімо вам про все по черзі.
Звернення розміщене на електронному порталі 3 вересня 2019 року. Автор «Хмельницький LIVE» запропонував заборонити придбання для Хмельницького автобусів та тролейбусів без заводської системи кондиціонування та опалення. Він також пропонував зобов’язати всіх перевізників встановити такі системи до 1 травня 2020 року. А після цієї дати застосовувати знижувальні коефіцієнти на вартість проїзду для тих перевізників, які це зобов’язання не виконають.
У документі визнали, що впровадження систем кондиціонування зробило би користування громадським транспортом більш комфортним для хмельничан. Проте підтримувати петицію недоцільно, і на це є ряд аргументів:
законодавство не передбачає для перевізників обов’язку встановлення кондиціонерів
роботи системи кондиціонування не є ефективною в умовах міста, адже відстань між зупинками невелика, і холодне повітря виходило б назовні щоразу під час посадки та висадки пасажирів
транспортні засоби з кондиціонерами є дорожчими, аніж без них
Останнє матиме наслідком суттєве підвищення вартості проїзду у разі впровадження обов’язкової наявності системи кондиціонування. У проєкті рішення також вказано, що системами опалення обладнаний весь громадський транспорт міста.
Під час розгляду питання щодо кондиціонування зав’язалася дискусія. У проєкті рішення зазначено, що під час висадки та посадки пасажирів у разі роботи кондиціонера холодне повітря виходило би назовні, тому робота системи була би неефективною. Секретар міської ради Михайло Кривак зауважив, що взимку відбувається теж саме, тільки навпаки — тепле повітря виходить із салону назовні, коли пасажири виходять з транспорту та заходять у нього. І в цьому є суперечність з аргументацією у проєкті рішення.
— Тут є певне протиріччя, тому що ми опалюємо транспортні засоби і час від часу на зупинках запускаємо туди холодне повітря. Влітку навпаки, ми відмовляємося кондиціонувати, тому що туди буде заходити тепле повітря, — сказав під час засідання Михайло Кривак.
Заступник міського голови Хмельницького Андрій Бондаренко звернув увагу, що в інших країнах світу є досвід впровадження систем кондиціонування у транспорті. Виконуючий обов'язки начальника управління транспорту Сергій Шепурев сказав, що впровадження систем кондиціонування потребуватиме значних витрат:
— Вартість встановлення кондиціонера на транспортному засобі складає від 4 до 10 тисяч доларів залежно від конструкції транспортного засобу. Закупівля нового автобуса зі встановленою системою кондиціонування коштує більше, ніж без системи кондиціонування. Крім того, використання кондиціонера збільшує використання пального на 10-15%.
Михайло Кривак сказав, що пояснення у тексті рішення потрібно викласти інакше, тому документ потрібно відправити на довивчення:
— Якби були якісь інші логічні доводи, було би зрозуміло. Взимку на вулиці холодно, в салоні тепло, бо працює пічка. Але тим не менше, відкриваються двері, заходить холодне повітря, охолоджуючи салон. Чому влітку ми не можемо так само? Назовні спекотно, всередині холодно, відкриваючи двері, ми пускаємо тепле повітря, тобто те ж саме, що взимку, тільки навпаки. Взимку можна пускати холодне повітря в салон, а влітку не можна пускати тепле? Якби це доповідав власник маршруту якогось, я би зрозумів. Зрозуміло, що це дорого, але люди питають — «чому ми не можемо отримувати комфорт?» Якби це було написано в проєкті рішення — «це можна зробити, але ця поїздка буде дорожчою», то це можна так написати. А це пояснення, мені здається, треба відправити на довивчення, якось сформулювати по-іншому відповідь хмельничанам, — сказав секретар міської ради.
Зрештою члени виконавчого комітету одноголосно вирішили відправити проєкт рішення на довивчення. Це означає, що згодом підготують новий документ. А що ви думаєте про все це? Чи готові ви платити більше за проїзд у транспорті з кондиціонером? Голосуйте та пишіть коментарі.
Чи готові ви платити більше за проїзд у громадському транспорті з кондиціонером?
Читайте також:
У Хмельницькому встановлять нові табло з графіком прибуття транспорту (СПИСОК ЗУПИНОК)
Нова петиція до мерії: через Буг просять зробити канатну дорогу
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Виталий Александрович
Sergey Podolia
Ґном Віктор
Андрій Гулеватий