Виторг «Електротрансу»: з яких маршрутів найбільше та найменше грошей (ІНФОГРАФІКА)

Виторг «Електротрансу»: з яких маршрутів найбільше та найменше грошей (ІНФОГРАФІКА)
Фото з сайту Хмельницької міської ради
  • Підприємство отримує мільйони гривень щомісяця.

  • Дохідність маршрутів відрізняється в рази.

  • Ми проаналізували показники від початку 2022 року.

Протягом останніх років комунальне підприємство «Електротранс» має помітні труднощі з отримання доходу. У пандемічний 2020 рік скоротився пасажиропотік, особливо у перші місяці карантину. Поменшало людей, які користуються громадським транспортом, і в перші місяці повномасштабного вторгнення 2022 року. Ще складнішою ситуація стала восени, коли через російські обстріли почалися відключення електроенергії.

Журналіст vsim.ua поцікавився виторгом «Електротрансу» від початку минулого року. Щоб отримати ці дані, написав запит. З отриманих даних можна дізнатися, скільки підприємство отримало грошей і які маршрути є найбільш та найменш вигідними.

Виторг у тролейбусах

Загалом за майже 15 місяців «Електротранс» продав разових квитків у тролейбусах на понад 36,4 мільйона гривень. За різними маршрутами дохідність різниться досить сильно. Найвигіднішим є №7А, який «заробив» майже 4 мільйони. Найменший виторг у маршруті №1 — лише трохи більш як 250 тисяч гривень. Цього вистачає хіба що на зарплату одного водія. Загалом простежується залежність виторгу на маршруті від кількості мікрорайонів, які він охоплює. Якщо їх більше, то й грошей збирають більше.

Відео дня

Тепер перейдемо до виторгу у розрізі місяців. З проаналізованих даних зрозуміло, що повномасштабне вторгнення суттєвого впливу не мало. Якщо у лютому 2022 року був певний спад, то у березні обсяг виторгу повернувся до рівня січня, а надалі помітно зріс.

Значне зростання також помітне від липня, коли вартість проїзду підняли на гривню. Різкий спад відбувся у жовтні, коли почалися відключення електроенергії. Однак і тоді обсяги виторгу не були нижчими за січень, лютий та березень 2022 року. З припиненням відключень почав зростати й виторг.

А от дохід від продажу місячних проїзних квитків з початком повномасштабного вторгнення скоротився ледь не удвічі. У березні це було понад 250 тисяч гривень. Надалі він почав зростати, особливо коли підвищили тарифи на проїзд. Рекордним був серпень 2022 року — понад 467 тисяч гривень. А після початку відключень знову відбувся різкий спад — більш як удвічі. Відтоді виторг від проїзних поступово зростає. У березні 2023-го він був на рівні березня 2022-го.

Виторг в автобусах

Протягом 15 місяців від продажу квитків в автобусах «Електротрансу» отримали понад 7,8 мільйона гривень. Заступник міського голови Микола Ваврищук раніше неодноразово заявляв, що місто робить ставку на комунальні автобуси. Власне, це підтверджують і отримані нами дані з «Електротрансу». Якщо у січні 2022 року підприємство обслуговувало один маршрут, то у березні 2023-го — вже сім.

Як і випадку з тролейбусами, прибутковість маршрутів також суттєво різниться. Найбільше грошей протягом проаналізованого періоду отримали з маршруту №35 — понад 2,8 мільйона. Він працював сім місяців. Найменший виторг був у маршрутів №4 — понад 83 тисячі за дев’ять місяців. Цих грошей не вистачає навіть на зарплату одного водія.

Згаданий маршрут №35 можна вважати особливо успішним. Він був запущений у вересні 2022 року та сполучає Озерну й Південно-Західний мікрорайон. За 7 місяців роботи виторг був більшим, ніж за 15 місяців роботи маршруту №20.

Зі збільшення кількості маршрутів зріс і виторг. Так, у січні-квітні 2022 року він тримався на рівні 100 тисяч гривень. Після того маршрутів стало більше, і виторг виріс у кілька разів. У вересні він перевищив 500 тисяч гривень, а у листопаді вже склав майже 1,3 мільйона. Це зростання припало на період відключень. Після листопада виторг постійно знижувався, однак у лютому та березні цього року був майже однаковий.

Як зекономити на проїзді

Проїзна транспортна картка, яку також називають електронним квитком, дозволяє хмельничанам користуватися тролейбусами та окремими автобусами, які перебувають у комунальній власності. Картку можна поповнювати на потрібну суму, а також купувати на неї місячних проїзний квиток для користування тролейбусами.

Серед плюсів проїзної картки — дешевший на одну гривню проїзд у тролейбусі. Замість семи гривень при оплаті готівкою з проїзної картки списується шість гривень.

Які зараз є способи поповнення електронної проїзної картки? Про це журналіст vsim.ua запитав у заступника директора комунального підприємства «Електротранс» Наталії Свистун. Як з’ясувалося, способів поповнення є кілька:

Нагадаємо, що раніше функція поповнення проїзної картки була доступна у терміналах «iBox», однак зараз вона недоступна. Запущений раніше додаток «7pik» зараз також не працює. Додамо, що придбати проїзну картку можна у точка продажу по всьому місту, розташування яких можна переглянути на карті нижче. Вартість картки — 60 гривень. Термін її дії необмежений.

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі (21)
  • Татьяна Диаш

    А хіба немає договорняка з маршрутками? Тролейбуси стоять на кінцевій, маршрутки їдуть збирають людей, а тролейбуси паровозом за ними збирають пенсіонерів! Це з Ракового!
  • Олександир Іванов

    Бардак був і буде , директор думає тільки  щоб йому було добре , і поки так буде то порядку нечикайте: Ганьба.
  • Галина Слюсар

    Яка може бути виручка на маршрутах - 18, 56, 57, коли вони їздять по два чи три рази зранку і і так після обіду
  • IGOR

    Удивлён, по правде говоря. Ведь на маршрутах 3 и 13, которые как показывает инфографика, имеют достаточно большой выторг, ездит очень много старых моделей. Не логичнее было бы пускать новые троллейбусы первоочерёдно на более выгодные маршруты, чтобы быстрее окупить инвестиции?

keyboard_arrow_up