“Відмова від маршруток” - петиція до Хмельницької міськради з такою назвою була зареєстрована в понеділок, 16 квітня. Хмельничанин Микола Гоцалюк закликає місцеву владу розпочати процес переходу від малих автобусів на більш зручний транспорт. Його ідея поки знаходить підтримку серед хмельничан. Лише за перший день петиція зібрала 110 підписів із 500 необхідних.
“Міські пасажирські перевезення знаходяться в жахливому стані. Переповнений транспорт не тільки у час пік, водії "маршруток" напаковують свій транспорт так, що він схожий на консерву з кількою (не дай бог якесь ДТП), - йдеться у електронному зверненні. - Просимо підняти питання про повну відмову від малих автобусів – так званих маршруток і організацію перевезень електротранспортом та зручними великогабаритними автобусами. Міська рада має розробити дорожню карту переходу на зручний транспорт та щоб перехід відбувся протягом п'яти років. Також є необхідність забезпечити весь громадський транспорт пандусами та спеціально обладнаними місцями для людей з інвалідністю”.
Схожа петиція з ідеєю відмови від маршруток була зареєстрована у Львові. Там вона за 8 днів набрала необхідних 500 підписів і це зобов’язало місцеву владу відреагувати. В результаті 22 березня на сесії Львівської міськради було прийнято рішення про повну відмову від маршруток. Згідно з рішенням, громадський транспорт протягом п’яти років має повністю перейти на електротранспорт і великогабаритні автобуси.
Схоже рішення було прийнято у Тернополі. Тут маршрутки планують замінити великими автобусами на 110-120 місць. При цьому вони мають їздити на газу, що, як повідомляють в Тернопільській міськраді, здешевить їх експлуатацію і поліпшить екологічну ситуацію в місті.
Також у Тернополі запланували, що необхідний транспорт придбають у лізинг. Комунальне підприємство «Тернопільелектротранс» отримало дозвіл взяти у так звану оренду з правом викупу 40 автобусів. Їх можуть взяти уже до кінця 2018-ого.
У Хмельницькій міськраді конкретними діями, як у Львові чи Тернополі, поки похвалитися не можуть. Чиновники лише вивчають можливість закупівлі екологічних і великогабаритних автобусів, які мають витіснити маршрутки з ринку пасажирських перевезень Хмельницького.
Ми теж розглядаємо такі варіанти закупки в лізинг екологічного транспорту. Це можуть бути автобуси на газу, електроавтобуси чи тролейбуси на автономному ходу. Ми вивчаємо ситуацію. намагаємося вести перемовини. Ми поки цього не афішуємо, але такі плани маємо, - каже заступник міського голови Хмельницького Андрій Бондаренко. - При закупівлі нового транспорту маршрутки самі собою будуть “відмирати”
Нагадаємо, в грудні 2017-ого у Хмельницькому змінили схему руху громадського транспорту. Вона була не ідеальною її корегування продовжуються. Також ще не завершили впровадження сервісу стеження за автобусами і тролейбусами онлайн. Не увесь транспорт обладнали GPS-трекерами і не підключили до сервісу DozoR City. Завдяки останньому у Хмельницькому цьогоріч має з’явитися 5 “розумних зупинок”.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.