Водій тролейбуса насмерть збив жінку на Шевченка: деталі вироку

Водій тролейбуса насмерть збив жінку на Шевченка: деталі вироку
  • Загибель жінки та травмування ще кількох людей — такими були наслідки ДТП біля міської лікарні.

  • Водій тролейбуса раніше принаймні раз мав судомний напад з непритомністю.

  • Дізнавайтеся, що встановило слідство та яке рішення ухвалив суд.

17 травня минулого року на перехресті Старокостянтинівського шосе та вулиці Шевченка сталася смертельна аварія. Того дня тролейбус №14, рухаючись у бік центру міста, в’їхав у тротуар між будівельними парканами. В результаті загинула 53-річна жінка, а ще п’ятеро людей отримали травми.

Днями, 6 листопада, Хмельницький міськрайонний суд виніс водієві вирок. Він вже опублікований у реєстрі. З нього дізнаємося деталі про водія та те, що сталося у день трагедії.

Що відомо про водія

Про водія тролейбуса відомо те, що він родом із Шепетівського району, має професійно-технічну освіту, розлучений, утримує малолітню дитину, раніше судимий не був. У вироку наведений ряд фактів щодо його здоров’я. Зокрема, мати водія розповіла, що він мав різні захворювання. 14 липня 2021 року у нього був судомний напад зі втратою свідомості.

Відео дня

Менш ніж за місяць після цього, протягом 11-13 серпня 2021 року, чоловік був у психіатричній лікарні у Скаржинцях. Згідно з довідкою закладу, це було стаціонарне лікування, згідно зі словами матері — обстеження, яке, зі слів її сина, нічого не виявило. Якою була причина перебування водія у психіатричній лікарні, у вироку не сказано.

Також у нього був синкопальний стан, тобто можливість втрати свідомості через коротке порушення мозкового кровообігу. Для виникнення непритомності за такого захворювання достатньо припинення мозкового кровообігу на 6-8 секунд або зменшення кількості кисню, що надходить до головного мозку, на 20%. Непритомність у людей з цим станом виникає раптово та зазвичай минає самостійно та швидко, менш як за 20 секунд. Причин хвороби є декілька, до прикладу, хвороби серця та знижений тиск. Також у чоловіка раніше діагностували ураження та атрофічні зміни головного мозку, а також гіпертонію.

Права на керування транспортом категорій від «A1» (мототранспорт) до «C» (вантажівки) чоловік мав з 2004 року, права на керування тролейбусом він отримав 30 листопада 2021 року після курсів, тобто приблизно за 6,5 місяця до аварії.

За два тижні до ДТП водій проходив медичний огляд у медичному центрі «Звіробій», де його визнали придатним до керування тролейбусом. Лікар-невролог закладу у суді сказав, що не пам’ятає, щоб хтось того місяця скаржився на стан здоров’я під час медогляду.

Що відбувалося у день аварії

Безпосередньо вранці перед аварією чоловіка оглядала медсестра «Електротрансу». За її словами, водій ні на що не скаржився, не виглядав втомленим, був тверезим та придатним до керування тролейбусом.

Від початкової зупинки маршруту, автовокзалу №2, водій оголошував зупинки та продавав квитки. Про це розповіли пасажири тролейбуса. Нічого незвичного у цей час вони не помітили. На перехрестя Шевченка та Старокостянтинівського шосе водій виїхав, коли для нього був зелений сигнал світлофора.

Далі він мав повернути трохи лівіше, оскільки напрямок руху після перехрестя дещо зміщається. Однак він цього не зробив та, не гальмуючи, в’їхав у будівельну огорожу, яка відділяла тимчасовий тротуар від проїжджої частини. В момент аварії чоловіка затиснуло в кабіні і самостійно вибратися він не міг. Свідки говорили, що водій був у свідомості та допомагав відчинити вікно, коли його діставали.

Відтак чоловіка привезли у міську лікарню з діагнозом «судоми». У закладі різні лікарі уточнили діагнози — стан після судом, епізод втрати свідомості, забій, осадження, підшкірні гематоми голови, поверхневі забійні рани лицевого черепа, забій грудної клітки. За результатами комп’ютерної томографії гострої неврологічної патології не виявили, госпіталізації водій не потребував.

Як тривало слідство

Втім, в процесі слідства та судового розгляду не вдалося знайти доказів того, що чоловік втратив свідомість, зазнав нападу чи подібного стану. Також він не має будь-яких психічних відхилень і не мав їх в момент аварії. Тому суд визнав, що водій усвідомлював свої дії та міг керувати ними. Експертиза також показала, що тролейбус у момент ДТП був справним.

Сам чоловік свою провину визнав частково. Розповів, що того дня почувався добре. Казав, що не пам’ятає подій до аварії, але по різному вказував на момент, коли це почалося — то від початку маршруту (автовокзал №2), то від початку руху на перехресті зі Старокостянтинівським шосе. Також чоловік стверджував, що не знав про наявний у нього синкопальний стан, хоча й підтверджував судомний напад з непритомністю у минулому.

У вироку йдеться, що 53-річна жінка внаслідок наїзду тролейбуса загинула відразу, ще дві жінки отримали травми — одна важкого ступеня тяжкості, інша середнього.

Що вирішив суд

В результаті суд визнав, що водій не врахував дорожню обстановку, а саме необхідність змінити напрямок руху на перехресті, що й стало причиною ДТП. Також він не мав права керувати тролейбусом, знаючи про синкопальний стан, хоча він і не був причиною аварії.

З урахуванням усіх обставин суддя призначив водієві п’ять років ув'язнення та позбавив права керування транспортними засобами на три роки. Під арештом чоловік пробув два дні після аварії, які будуть зараховані до терміну покарання. З того часу й дотепер він перебуває під домашнім арештом. Це триватиме до набуття вироком законної сили.

Комунальне підприємство «Електротранс» повинне компенсувати моральну шкоду рідним загиблої жінки на загальну суму в 1,5 мільйона гривень. Зокрема, чоловікові 500 тисяч, дочці 500 тисяч та батькам по 250 тисяч гривень. Жінці, яка отримала важкі тілесні ушкодження, «Електротранс» має сплатити 50 тисяч моральної шкоди, а ще 5 тисяч повинен заплатити засуджений. Жінці, яка отримала ушкодження середньої тяжкості, «Електротранс» повинен компенсувати 100 тисяч гривень моральної шкоди.

Також засуджений повинен сплатити майже 39 тисяч гривень процесуальних витрат родичам загиблої та ще понад 3,2 тисячі державі.

Возможно, это изображение 2 человека и на открытом воздухе

Возможно, это изображение 4 человека

Читайте також:

Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up