Компенсацію за пільгові перевезення в тролейбусах рахуватимуть по-новому: як саме

-
Роками у Хмельницькому точно не знали, як часто пільговики користуються тролейбусами.
-
З впровадженням «Електронного квитка» такі дані стали доступними.
-
Тепер же в міськраді змінили підхід до розрахунку компенсації за пільговиків.
Близько чверті пасажирів хмельницьких тролейбусів самостійно сплачують за проїзд. Решта мають пільги та не платять. Замість них це робить міська рада, витрачаючи гроші з міського бюджету. Раніше у тролейбусах не вели постійного обліку пільговиків. Тепер же облік є, а сьогодні, 14 липня, у міськраді затвердили новий принцип розрахунку компенсації.
Як було раніше
На компенсацію пільгового проїзду в тролейбусах щороку витрачають десятки мільйонів гривень. Суми останніх років, витрачені з міського бюджету (дані звітів про виконання бюджету за відповідні роки та бюджету на поточний рік):
-
2015 рік — 17 189 344 гривні
Відео дня/li> -
2016 рік — 28 542 512 гривні
-
2017 рік — 48 228 165 гривень
-
2018 рік — 65 187 800 гривень
-
2019 рік — 91 460 181 гривня
-
2020 рік — 65 764 535 гривень
-
2021 рік — 74 942 240 гривень (план)
До 2015 року компенсацію пільгового проїзду фінансували з державного бюджету. Як бачимо, з року в рік сума зростала, за виключенням «карантинних» 2020-го та 2021-го.
Суму компенсації з міського бюджету за пільговиків розраховували за спеціального формулою, яка затверджена міською радою. Вона враховувала три показники:
-
кількість «платних» пасажирів
-
вартість проїзду
-
коефіцієнт співвідношення «платних» пасажирів та пільговиків
Для розрахунку суми компенсації всі три показники множили між собою. Коефіцієнт співвідношення «платних» пасажирів та пільговиків встановлювали рішенням виконавчого комітету. Станом на сьогодні, 14 липня, він складає 2,889.
Аби визначити цей коефіцієнт, проводили підрахунки. Протягом певного періоду квитки видавали не тільки «платним» пасажирам, а й власникам місячних проїзних квитків та пільговикам. За співвідношенням кількості виданих квитків різних видів визначали коефіцієнт.
Ще у березні 2019 року тодішній директор «Електротрансу» Віктор Паламарук зазначав, що точно порахувати пільговиків можна буде лише впровадивши «Електронний квиток». Це, до слова, було однією з причин переходу на нову систему оплати проїзду.
Наведемо приклад, як працював розрахунок. Припустимо, у травні цього року «Електротранс» перевіз 500 000 тисяч «платних» пасажирів. Сума компенсації за пільговиків в такому випадку склала би 5 055 750 гривень (500 000 × 3,5 × 2,889).
Як працюватиме нова система
Протягом останніх півтора року у хмельницьких тролейбусах встановлювали валідатори та видавали пільговикам проїзні картки. Останнє продовжують робити й зараз. Користуючись тролейбусом, пасажири з правом пільгового проїзду повинні прикладати свої картки до валідаторів.
Інакше вони повинні платити на загальних підставах або ризикують отримати штраф. Все це дозволяє точно порахувати кількість пільговиків і, зрештою, суму компенсації за них.
Сьогодні, 14 липня, депутати міської ради змінили систему розрахунку компенсації за пільговий проїзд. Відтепер це відбуватиметься з урахуванням таких показників:
-
кількість валідацій пільгових карток
-
вартість проїзду з використанням проїзної картки
Наведемо приклад. Припустимо, у серпні цього року в тролейбусах пільгові проїзні картки провалідують 1 000 000 разів. Сума компенсації в такому випадку складе 5 000 000 гривень (1 000 000 × 5).
Нагадаємо, що у міськраді неодноразово заявляли про можливе обмеження пільгового проїзду. У квітні цього року заступник міського голови Микола Ваврищук розповів, що окремі пільгові картки валідують по 190 разів на місяць. В середньому це понад шість поїздок щодня.
Читайте також:
-
За проїзд «зайцем» — 240 гривень: як хмельничан штрафують у тролейбусах
-
Без кондукторів і готівки. Ми перевірили, як по-новому працюють тролейбуси
-
Дорожче, ніж у Симчишина: «Електротранс» придбав авто за 1,2 мільйона
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Крім того, що у людей зникають кошти з рахунку, то ще й вчора спостерігала ситуацію: зайшла дівчина у тролейбус і провела оплату е.квитком - табло засвітилось зеленим і показало оплату 1 поїздка. (це було прямо перед мною, тому звернула увагу) На наступній зупинці заходить контроль і перевіряють її плату і кажуть, що вона не сплатила ! - Люди, у мене шок !!!!
Дівчина відмовилася сплачувати ще раз і стверджувала, що у неї вже і без того зникли декілька поїздок !!!
Контролерка, щось там сказала і розвернулась і пішла.
Люди, щоб ви розуміли, що така ситуація відбувається у людей регулярно !!!
Добре, що ця дівчина хоробра і відстояла себе, а якщо на іншу людину ?? Що тоді ?? Їхати в бляшанці за 10 грн. ??? Плюс, ще й кошти у багатьох людей зникають !!!
Питання: куди йдуть гроші ???
Куди пішли десятки мільйонів за е.квитки ????
Відповіді хмельничани не отримали на жодне питання !!!
Просто ігнор !!!!😡