17 листопада 2015 року міська територіальна виборча комісія офіційно оголосила результати виборів міського голови Хмельницького. Олександр Симчишин переміг Костянтина Чернилевського з різницею в 14 935 голосів. Всього на дільниці прийшли 69 911 хмельничан.
Від оголошення результатів пройшло рівно два роки. vsim.ua вирішили запитати в громадських активістів про те, як вони оцінюють роботу Олександра Симчишина за цей період. Попросили прокоментувати позитивні результати, зміни в місті і які мають зауваження до діяльності мера. Також попросили виставити оцінку його роботі за п’ятибальною шкалою.
- За два роки діяльності міського голови серед позитивів можна підкреслити бажання і запровадження електронних сервісів. Наприклад, минулого року це був Відкритий бюджет, а от цього - ProZorro.Продажі і перший продаж. Проте, за цих два роки міський голова все ж таки не зумів подолати цей бар'єр між ним і громадськістю. Нас чомусь сприймають більше як ворогів, ніж тих, хто хоче сприяти вдосконаленню роботи міської ради. Нас з великими тяготами допускають до роботи робочих груп та конкурсних комітетів. На всі випадки життя у мерії підшукують своїх людей. Щодо роботи самої мерії, то вона відкрита і це є позитивом, однак на цьому позитиви завершуються, адже надалі порушується законодавство про доступ до публічної інформації, в закритому режимі готується бюджет (не виключення і бюджет на 2018 рік), який потім просто презентують як готовий документ. Про земельні питання взагалі важко писати - там повсюдно інтереси депутатів-забудовників. І новинка цього скликання - державно-приватне партнерство, яке нам припіднесли як панацею після схеми "суперфіції", хоча на практиці це одне і теж. Особисто я відчуваю віддаленість міського голови, який оточив себе своїми людьми і не хоче чути інших. На жаль. Ремонти доріг, прибудинкових територій, освітлення - це добре, але це не заслуга виключно мера, це ефект від децентралізації. Негативним моментом бачу також соціальну спрямованість попередніх двох бюджетів. Ці бюджети в більшій мірі є бюджетами проїдання. А бюджет має і працювати на розвиток міста.
- Загалом, суттєвих (кардинальних) змін в місті зі сторони міської влади не має. Оскільки Хмельницький завжди тримав високу планку якості життя. За що, неодноразово потрапляв до когорти кращих міст України. Рівень підтримки у Олександра Симчишина – високий. Так само високо хмельничани оцінювали і діяльність його попередника - Сергія Мельника. Це свідчення того, що зміна влади у 2015 році не зупинила загальну позитивну динаміку розвитку міста. І це, на мою думку, найголовніше досягнення теперішнього його керівництва. З реформою децентралізації меру Симчишину суттєво збільшили бюджет міста. Це дало можливість проводити ремонти доріг, дворів, будувати нові дитячі садки, тощо. Грошей стало більше зросли й можливості, яких не було раніше. Недоліком вважаю категоричне не сприйняття критики та альтернативної точки зору командою міського голови (керівники департаментів та депутати більшості). Мер розуміє, що він працює на всіх жителів міста, навіть на тих хто за нього не голосував. Такого розуміння в його команді поки не має.
- Нова влада із самого початку стала більш прозорою до громадян і громадських організацій. Вона почала свою діяльність із проведення інвентаризацій майна, але цей процес носив неповний характер. Із плюсів нової влади: 1. Співпраця з громадськістю, чого не було у попередніх міських голів. 2. Різке збільшення будівництва і дорожніх робіт та прибудинкових територій і спортмайданчиків, хоча це досягнуто за рахунок різкого збільшення місцевого бюджету у зв'язку із децентралізацією; 3). Патріотичне виховання, допомога соціально незахищеним верствам, учасникам АТО та бойових дій. 4). Невдала спроба змінити суперфіції новими видами державно-приватного партнерства, але загалом збільшення проведення земельних аукціонів в стало початковою точкою покращення прозорості в земельних питаннях. З негативу: 1. Невдала кадрова політика перекреслила позитивні зміни в кардинальному оновленні керівних кадрів. 2. "Корпоративний", "партійний" принцип і підбір керівництва погіршив можливості вільного, незалежного і професійного керівництва та менеджменту міської влади; 3. Створення через нові механізми і засоби комунікації своєї "партійної" громадської думки через входження лояльних до партії громадських організацій в різні комісії. 4. Повністю втратився контроль за якість виконання будь-яких робіт, тому що і замовники і виконавці будь-яких робіт перебувають в орбіті партійно-депутатського корпусу. 5. Надмірний піар виконання будь-яких господарських робіт і селфізація керівництва міської влади призводить до маргіналізації розуміння в містян поняття того, що міська влада це менеджмент, який наймають містяни для ефективного використання їх же коштів, а не благодійна організація, що надає їм допомогу.
- Дуже правильним кроком були кадрові оновлення у багатьох сферах, оскільки світ змінюється і для втілення нових змін потрібні люди з іншим типом мислення. Був запроваджений бюджет участі (програми "Громадський проект", "Громадські ініціативи"). Запроваджено прийом звернень через портал "Відкрите місто". Загалом, місто приємно змінюється на краще, хоча багато питань досі не зрушили з мертвої точки. До прикладу питання безпритульних собак у місті. За рік ситуація не змінилась. Також є величезна кількість претензій до роботи комунальних служб, які так і не змінили стиль своєї роботи. Також негативним є те, що міський голова пристрастився до "бюджетної благодійності". До прикладу свіжа статистика, що в 2017 році від міської влади видали матеріальну допомогу 17000 хмельничанам на загальну суму 13,7 мільйона гривень. І роздача безкоштовних квартир "щасливчикам" комунальних підприємств, за рахунок мешканців міста. Тобто замість того, щоб припиняти цей підкуп майбутніх виборців, міська влада продовжує зловживати цим. Міський голова і його заступники багато їздять закордон на навчання/обмін досвідом. То ж було б добре, аби вони переймали позитивний досвід, а наше негативне минуле лишали в архівах історії... Оцінку ставити не буду. Оцінку виборці мають ставити на виборах.
- Позитив: 1. Ремонтуються дороги (навіть там де їх ніколи не було) та наводиться лад на прибудинкових територіях. 2. В лікарні та поліклініках перестали брати хабарі (деякі лікарі навіть почали обідати в лікарняних столових) 3. В школах і садочках не збирають кошти «У фонди класу, школи» 4. Серйозні кадрові ротації в комунальних підприємствах міста. 5. Відкритість влади. 6. Будуються дитячі садочки та школи. 7. Мерія звертає увагу на зони відпочинку (парки, сквери) 8. Намагаються знищити тіньові схеми, колишнього керівництва міста. 9. Намагаються навести лад з пасажирськими перевезеннями 10. Мер їздить на роботу в маршрутці (не завжди, але їздить). 11. Намагаються навести лад в забудові міста 12. Гарне відношення до АТОшників 13. В цьому році (правда з третього разу) сніг в місті прибирався зразково. 14. Влада підтримує інноваційні проекти. Негатив: 1. Іноді відсутня оперативність у вирішенні питань 2. Відчувається кадровий «голод».
- Діяльність можна охарактеризувати двома словами «Популізм та непрофесіоналізм». Симчишин, як і його команда, до приходу у владу не змогли заробити грошей чи статус в суспільстві. Відповідно вони абсолютно не вміють господарювати. В команді є лише одна людина з досвідом – Бондаренко. Все, що робить Симчишин – копіює схеми свого куратора Надала (мера Тернополя). Чистий популізм – вазончики, фонтанчики, концерти. Те, що влада приписує собі як досягнення, є наслідком децентралізації, бюджет міста збільшився в 2,7 раз, але вірно розпорядитись цими грошима просто не змогли. Одне вірно чинить мер з командою – не розмінюються на дрібниці, хабарі і розкрадання лише у великих об’ємах. Головний «свободівець» Діденко в парі з мером лобіюють інтереси кишенькових забудовників та розкрадають бюджет шляхом відкатів на об’ємних по витратах проектах (на кшталт ремонту доріг). Йде віджим бізнесу в стилі Януковича, я це відчув особисто на собі, яскравий приклад – ринок Бартер-Сервіс. Дивним чином з переліку зникло понад 200 кіосків. Ще стільки ж вважаються закритими, хоча насправді працюють. Готівкові кошти йдуть безпосередньо в мерію. Розкрадається бюджет також шляхом фінансування кишенькових ГО через так звану «Партнерську програму». По цій програмі недофінансування з боки згаданих ГО лише минулоріч склало 464000 грн. В цьому році ситуація повторюється. Цей перелік я можу продовжувати дуже довго, наша організація звертається із заявами у правоохоронні органи, і всі ці факти будуть нами контролюватись до прийняття по ним процесуальних рішень.
- Місто стало більш цікавішим. Відчуваються зміни. Багато коштів спрямовано на ремонтні роботи. Найперше, що бачать Хмельничани – це, напевно, відремонтовані дороги. Значна частина міських коштів була спрямована саме на це. Було розроблено та прийнято стратегію розвитку Хмельницького. Сподіваюсь її не спіткає доля попередніх аналогічних документів, котрі були лише красивою формальністю. Досить цікавою є ситуація у раді. У міського голови немає ні коаліції ні опозиції. Це значить, що з приводу багатьох питань Олександру Сергійовичу доводиться досягати консенсусу з усіма політичними силами. З того, що найбільше подобається у роботі міського голови – це, безумовно, відкритість та доступність. Відкритість та підтримка нових ідей та ініціатив не може не подобатись. Що ж до негативного, особисто мені не подобається тенденція з роздачею квартир працівникам комунальних підприємств. Це ж кошти усіх містян, котрі можна використати на розвиток міста, а не на задоволення житлових потреб окремих людей. Сподіваюсь надалі цю ситуацію буде врегульовано.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Олександр Вікарний
Dmitry Dzubak
Я простий пересічний громадяднин. За час від останніх виборів, я місто побачив в такому стані, в якому Хмельницький, мабуть, ще не був!
Дороги робляться. І не просто з ямок роблять горбики, а нормально кладуть асфальт. І навіть не в дощ, коли озера по коліна, як це завжди було. Жобного разу не довелось бачити, щоб в калябуху ложили асфальт. Зупинки роблять, розклад руху тролейбусів на них. Всілякі красоти в місті у вигляді клумб, квіточок на стовбах і т.п.
Ще якби всіляку бидлоту переловити і пересадити, щоб не рухнували ті самі зупинки і скульптури, взагалі ціни патрулям не було б.
Взагалі якось по вечорам\ночам спокійніше стало на дворі.
Антибіотик
Сергій Скороборатий