Спекотні дні важко пережити не лише людям. Від палючого сонця дістається й дорогам, на ремонти яких щороку йдуть мільйони гривень. При температурі +35 в тіні, що уже звично в останні дні для хмельничан, асфальтне покриття розігрівається до +80 - +90. При таких умовах воно стає більш м’яким і легко піддається руйнації. На розігрітому асфальті автомобілі можуть залишати великі колії і дорога може стати хвилястою.
Для охолодження покриття вулицями Хмельницького щодня курсують кілька автомобілів, які виливають на асфальт сотні кубів води. Для чого це робиться і в скільки обходиться бюджету, vsim.ua дізнавалися в КП по будівництву, ремонту і експлуатації доріг (БРЕД).
- Робимо це для обезпилення і зниження температури асфальтного покриття. Поливаємо в основному центральні вулиці. На них машина витрачає десь 7 годин із 9, які працює в день. На другорядні йде решта часу. Там рух транспорту менш інтенсивний і сенсу регулярно поливати такі вулиці водою немає. Враховуємо і те, ніскільки сонце прогріває дорогу. Якщо, наприклад, Чорновола більше часу в тіні, оскільки там чимало дерев, то Кам’янецька майже постійно під сонцем, - каже головний інженер КВ БРЕД Юрій Яшник.
Щодня поливає місто 3-4 автомобілі. Їх кількість залежить від справності техніки. Один автомобіль в середньому проїжджає 100-110 кілометрів і виливає біля 85 кубів води. Набирають її на станції в річці Плоска по вулиці Проскурівського підпілля.
Робота однієї машини обходиться бюджету в біля 3 400 - 3 500 гривень на день. 1 100 із них місто платить КП БРЕД за послуги поливання і миття вулиць. Ще 2 250 - компенсація за паливно-мастильні матеріали, оплату праці і обслуговування техніки. На воду і роботу станції витрачається близько 130 гривень в розрахунку на один автомобіль за день.
Якщо в день працюють усі 4 автомобілі, то на них витрачається 14 тисяч гривень. Про усі затрати на поливання в КП БРЕД зможуть назвати після завершення спекотного сезону.
"Покриття нагрівається до +90"
- В таку аномальну спеку бажано якось обмежити велике навантаження на вулиці. Міста зараз поливають водою, щоб просто знизити температуру. Це хоч якось може вберегти дороги. Коли в тіні температура +35, то покриття нагрівається до +90. Це температура розм’якшення бітумів. В таких умовах навіть пішохід може стати на покриття і залишити слід. Якщо на таке покриття заїде фура, то вона залишить велику колію. Тоді без капремонту не обійтися. При поливанні температура покриття знижується навіть до +20. Старі дороги менше піддаються пом’якшенню, оскільки покриття в них більш тверде. Скоріше розігрівається покриття тих, які нещодавно ремонтували. Поливати ніхто нікого не зобов’язує. Це кожен вирішує на місцях. Та це чи не єдиний спосіб порятунку.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
IGOR
IGOR reply IGOR
Вообще, как у нас каждую неделю перекапывают трубы - проще инвестировать в "модульный многоразовый асфальт"... Надо к трубам - демонтировал, потом установил снова... Дешевле выйдет))
И он более стойкий, не надо поливать без конца...
Мастер Автополив
Сергій Якубенко reply Мастер Автополив