Острівці безпеки на хмельницьких вулицях: де і як їх облаштовують та що про це думають містяни

-
З року в рік острівців ставатиме все більше.
-
Причиною є нові вимоги щодо їхнього облаштування.
-
Розповідаємо, де вони з’являться та що про все це думають хмельничани.
Острівці безпеки — це місця на дорогах, де пішоходи чекають, поки загориться зелений сигнал світлофора або їх поки пропустять водії. У Хмельницькому їх небагато, однак останніми роками стало помітно більше. При чому замість звичних острівців, позначених розміткою, з’являються підвищені конструкції з бордюрами та знаками. Розповідаємо, які функції вони виконують, чому надалі їх ставатиме більше і що про них думають водії та пішоходи.
Де острівці є зараз та якими вони мають бути
Острівці безпеки нового типу вже є на таких вулицях:
-
Львівське шосе — в’їзд з боку Шаровечки
Відео дня/li> -
Степана Бандери — ділянка від проспекту Миру до вулиці Озерної
-
Озерна — поряд із перехрестям з вулицею Федунця
-
Старокостянтинівське шосе — на в’їзді у місто
-
проспект Миру — поряд із перехрестям з вулицею Кропивницького та поряд із гімназією №2
-
Свободи — ділянка від проспекту Миру до Зарічанської
-
Прибузька — неподалік бази «Хмельницькводоканалу»
-
Січових стрільців
-
Вінницьке шосе — на в’їзді у місто
Державні будівельні норми «Вулиці та дороги населених пунктів», прийняті 2018 року, передбачають такі принципи облаштування острівців безпеки:
-
рекомендується облаштовувати острівці на нерегульованих пішохідних переходах, а також, за можливості, на регульованих
-
на дорогах, що мають щонайменше дві смуги руху в обох напрямках, потрібно обов'язково облаштовувати острівці на нерегульованих переходах; за неможливості облаштування острівців потрібно облаштовувати регульовані пішохідні переходи
-
довжина острівця безпеки повинна складати щонайменше 8 метрів
-
в місці розташування острівця безпеки ширина смуг руху може бути зменшена до 2,75 метра (зазвичай мінімальна ширина складає 3 метри)
За оновленою термінологією, передбаченою ДСТУ «Засоби заспокоєння руху» від 2020 року, острівці безпеки називаються вставками по осі дороги.
Згідно з ДСТУ «Огородження дорожні і напрямні пристрої», острівці безпеки поділяються на класи складності. Найнижчий — «0» — це острівці у вигляді розмітки. Найвищий — «3» — острівці, які підняті над проїзною частиною та мають бордюр висотою понад 15 сантиметрів, або острівці з огорожею.
За тим же ДСТУ, острівці безпеки посередині дороги дозволяють пішоходам безпечно перейти на інший бік. Острівці, які розташовані поряд із тротуаром, дозволяють зробити пішохідний перехід коротшим шляхом звуження проїзної частини.
Крім того, у разі облаштування острівця зі звуженням смуг руху авто рухаються з меншою швидкістю. Про це журналістам vsim.ua розповів начальник відділу з безпеки дорожньої інфраструктури департаменту інфраструктури Хмельницького Олександр Ковальчук.
Чому острівців ставатиме більше і де їх планують облаштовувати
Як зазначено вище, острівці безпеки обов’язково мають бути на нерегульованих пішохідних переходах, якщо вулиця має щонайменше дві смуги руху в обох напрямках. До 2018 року державні будівельні норми цього не передбачали.
У Хмельницькому при будівництві нових вулиць, а також при капітальних ремонтах наявних, обов’язково передбачають острівці безпеки, якщо планується облаштування нерегульованих пішохідних переходів при щонайменше двох смугах в одному напрямку. І, як зазначив Олександр Ковальчук, так будуть робити надалі, як того вимагають чинні будівельні норми.
Облаштування нових острівців безпеки планується у таких місцях:
-
Старокостянтинівське шосе — біля заводу «Темп» (про це ми розповідали вам раніше)
-
Західно-Окружна — поблизу з’їзду на Вокзальну та поблизу Північної
-
Панаса Мирного — між Кармелюка та провулком Панаса Мирного
-
Шевченка — поблизу провулків Пилипчука та Шевченка (планується в рамках капітального ремонту, який проводитиметься на ділянці від Свободи до Старокостянтинівського шосе)
Як острівці впливають на безпеку руху
Про це ми запитали архітектора компанії «AVR Development» Олександра Шутяка. Він оцінив вплив позитивно:
— Острівці привертають увагу водіїв до переходу, дають можливість пішоходу безпечніше перечекати, щоб продовжити рух, а також роблять пішохода видимим для водіїв. Правильно встановлені острівці трохи викривлюють траєкторію руху авто та звужують смугу руху, що змушує водія зменшувати швидкість та робить перехід більш безпечним. А, отже, і безпечнішими вулиці міста. Правильно оформлений та розміщений острівець безпеки з розміткою та знаками небезпеки не несе нікому, крім водіїв, які порушують Правила дорожнього руху, — розповів експерт.
Позитивно оцінила вплив острівців безпеки начальник сектору безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції у Хмельницькій області Юлії Бойко. Вона розповіла, що острівці забезпечують додаткове зниження швидкості водіями при наближенні до пішохідного переходу. Крім того, з допомогою острівця пішохід, який не встиг перейти дорогу, може безпечно завершити маневр.
— Мінус є тільки водіїв, оскільки острівці не дають розвинути велику швидкість. У цілому острівці безпеки є одним з найбільш дієвих механізмів з підвищення рівня безпеки для пішоходів на дорозі, — розповіла Юлія Бойко.
Що думають про острівці безпеки хмельничани
На нашій сторінці у Facebook ми провели опитування, де поцікавилися думкою про острівці безпеки. Загалом ставлення хмельничан до таких конструкцій у місті частіше позитивне, аніж негативне. Пропонуємо вам ознайомитися з найцікавішими коментарями.
Олександр Багрій (водій). Корисні, але стрьомні острівці. Треба робити трохи вужчими, чи що, бо крадуть трішки ширину смуги. Легко наскочити на них.
Ігор Вонсович (водій). Я як пішохід і водій вважаю, що дуже потрібно встановити такий острівець на трасі в селі Шаровечка, зупинка «Цвинтар». Там дуже швидко їздять і дві смуги в одному напрямку, важко перейти дорогу. До речі нещодавно збили людину на переході на смерть.
Андрій Гульман (водій). В місті так, за містом проти.
Світлана Женжебір-Плахтій (пішохід). Навіщо вони? Треба, щоб всі дотримувались правил дорожнього руху, взаємоповаги один до одного: пішохід до транспорту, а водії до пішохода. Не тільки водії мають дотримуватись правил дорожнього руху, а й самі люди повинні бути обачними. Тому, хто полюбляє грати ва-банк, «острівці» ні до чого.
Вадим Мельник. В Польщі їх багато. Періодично зносять знаки.
Марія Яцишена. Хто шалить, тому не помагає ні острівець, ні знаки, навіть батіг не допоможе.
Катерина Юрчук. Потрібно облаштувати у Раковому, перехрестя вул. Народної Волі, дорога до кладовища.
Євген Первушин. Позитивно дуже. Крім того, було б дуже не погано на перехрестях обладнати звуження доріг подібним чином. Це примусить водіїв зменшувати швидкість перед перехрестям.
Володимир Вінник. В межах міста дуже правильно, підтримую.
Костянтин Притков. Побільше острівців і побільше «лежачих полісменів», таке моє побажання.
Сергій Волкотруб. Знести на… всі ці «острівці». Навіть подумати страшно, що робиться в голові людини, яка посеред дороги поставила стовпа і трамплін.
Що варто робити з острівцями безпеки у Хмельницькому?
Читайте також:
-
На Старокостянтинівському шосе нові світлофори та перехід: де зроблять та навіщо
-
На перехресті Бандери і проспекту регулярні затори: які причини та як це виправити
-
Мільйон гривень на перехрестя Залізняка та Панаса Мирного: що робитимуть та навіщо (КАРТА)
-
Що буде з транспортом на Прибузькій, де будують Палац спорту та «SportCity»
-
Старокостянтинівське шосе розширять на перехресті з Зарічанською: навіщо це потрібно
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
-
Слава КарпенкоНа все місто є лише два підземних пішохідних переходи ! Чому там пішоходи ідуть проїзжою частиною ? В місті потрібні 3 - х метрові паркани від пішоходів , а не острівці.
-
Вінник ВолодимирДобре та вірно