З 1 вересня 2018 року почав діяти новий закон “Про освіту”. В усіх школах запрацювала програма “Нова українська школа”. В минулому році пілотний проект успішно протестували два перші класи хмельницької СЗОШ №30. Цьогоріч зміни торкнулися кожної школи міста. Першокласники тепер навчаються за новою програмою, яка розрахована на дванадцятирічну школу. Перед тим, як набрати перші класи, всі вчителі початкової ланки пройшли перепідготовку на базі Хмельницького інституту післядипломної педагогічної освіти.
Нові меблі, утеплені приміщення та сучасна мультимедійна техніка – для реалізації проекту НУШ з міського бюджету виділили 9 мільйонів гривень. Відтепер дітлахи вчитимуться за новою програмою в більш комфортних умовах. Отримають першокласники й нові підручники за державні кошти.
- Як на мене, школа стає наближеною до реального життя. Діти зможуть практично застосовувати набуті знання в повсякденному житті. Їм не ставитимуть оцінок, не будуть сварити за неправильні відповіді. Учителі перестають бути «наглядачами», а стають «провідниками», «партнерами». Уроки тепер інтегровані один в один. Вчитель отримає більше свободи. Він самостійно може обирати засоби досягнення результату та, навіть, розробляти і впроваджувати авторські програми в навчальний процес, пояснює в.о. директора Департаменту освіти та науки Хмельницької міськради Людмила Корнієцька.
Щоб перевірити, як навчаються першокласники в “Новій українській школі” та оцінити переваги та недоліки цього проекту журналісти vsim.ua завітали до СЗОШ № 7, що на Заводській.
Цього року у школі № 7 навчатимуть 101 першокласника. Діти розподілені на три класи: в 1-А – 33 дитини, в 1-Б – 34, в 1-В – також 34 учня. Кожен клас отримав однакову матеріальну базу, а ось організація навчального простору в кожному з них – це особистий креатив вчителя та батьків.
Журналісти разом з директором навчального закладу пройшлися школою та побачили як виглядають модернізовані класи.
В 1-В класі дітлахів ми побачили за збиранням конструктора LEGO, на кожен кабінет школа отримала по кілька таких наборів. Як пояснює вчитель, складання кубиків – одне з найулюбленіших занять першокласників. На запитання директора «як їм навчання у школі», дітвора одноголосно відповіла «КЛАС», «250 тисяч лайків», «Супер».
Вчитель 1-В класу Аліна Микитюк розповіла, що навчальний простір у їхньому класі поділений на 8 центрів. Облаштували у кабінеті місце, де діти збираються і планують з вчителем теми на кожний день. Їх записують на дошці. Кожен учень, як і вчитель, має свій окремий робочий стіл. Є в класі місце, де першачки можуть взяти почитати книжку або ж просто відпочити і погратися іграшками чи помалювати. У одному з куточків склали різний інвентар, який допомогає діткам краще пізнавати світ.
- Дітям дуже подобається робити рухливі вправи, вони в захваті від ранкових зустрічей, люблять займатися на інтерактивній дошці. У нас немає чіткого регламенту уроку, як було раніше. Дитина не зобов’язана 35 хвилин сидіти на одному місці і слухати вчителя. Вона самостійно може робити собі перерву в ході заняття. Я стараюся поєднувати на уроці елементи навчання та гри, я вчуся разом із ними, виконую ті ж вправи що й вони, і таким чином дитина росте в колективі, де всі рівні, без різниці чи це вчитель, чи учень першого класу. Часто буває так, що батьки приходять забрати дітей додому, а вони не хочуть іти, говорять, що в школі краще і цікавіше, - розповідає Аліна Микитюк.
Заходимо в 1-А клас. В очі відразу впадають лотки для зберігання дитячих речей, такі є в кожному класі. Там дитина може залишати альбоми, фарби, олівці, зошити. У кожного на парті стоять футляри для ручок, лінійок, фломастерів. Відразу ж за партами є килимок з іграшками, де відпочивають дітлахи після занять.
В 1-Б класі таке ж приладдя, як і в перших двох: конструктори LEGO, мультимедійна дошка, килимок та іграшки для відпочинку. Проте увагу привертає звичайна класична дошка старого зразка. Тут креатив проявили самі учні. В тон загальній атмосфері розмальовані і стіни.
Директор СЗОШ № 7 переконана, що вже давно потрібно було відмовитись від старої системи навчання та впроваджувати щось нове. Каже, необхідним обладнанням їхню школу забезпечили повністю, а далі робота за вчителями, які мають створити гарну атмосферу у своєму класі.
- Ми отримали потужну матеріальну базу, в кожному класі для діток завезли індивідуальні парти зі зручними стільчиками, які регулюються відповідно до кожного учня. Ми отримали мультимедійні дошки на кожен клас, придбали ламінатор. Наші вчителі пройшли підготовку відповідно до нової програми. Минулого року ми лише спостерігали за досвідом колег пілотних шкіл та переймали їх досвід, цього року у нас буде можливість творчо рости самим. Ми готувалися протягом всього літа. Вчителі, спільно з батьками, робили затишок в класах. Дуже приємно, що батьків також захопив проект НУШ, до нас приходили з ідеями, пропозиціями. Говорили, що цю стіну, наприклад, ми хочемо бачити такою, а тут ось так краще розставити меблі, а ми уже забезпечували необхідними матеріалами для реалізації їхнього задуму.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.