Електричний транспорт стає все більш популярним.
В Україні вже почали виготовляти та використовувати електробуси.
Розповідаємо, що чим особливий такий вид транспорту та які його перспективи у Хмельницькому.
Все частіше на вулицях Хмельницького можна побачити авто з електричними двигунами. Це і всесвітньо відома «Tesla», яка спеціалізується на виготовленні таких машин, і давно відомі марки, які вирішили освоїти виробництво нового виду авто. Є для власників електрокарів й інфраструктура — заправки розміщені у більшості мікрорайонів міста. Та й в цілому в Україні їх вистачає.
Це свідчить про те, що автомобілі з електричними двигунами стають все більш популярними. Але чи дійде цей тренд до громадського транспорту в Хмельницькому? Пояснюємо переваги та недоліки електробусів у порівнянні з тролейбусами та автобусами, а також розповідаємо, що про такий вид транспорту кажуть у міськраді.
Порівнюємо з автобусом. Електробус не забруднює довкілля при експлуатації, має нижчу собівартість проїзду та є менш шумним. Разом із тим він дорожчий у майже двічі та потребує періодичної заміни батарей — раз на кілька років. А коштують вони до третини вартості електробуса. Крім того, для нього потрібна зарядна інфраструктура.
Порівнюємо з тролейбусом. Електробус під час руху не «прив’язаний» до дротів, тому є більш маневреним в умовах міста. Крім того, він не потребує значних капіталовкладень у будівництво контактної мережі. Зокрема це дозволяє прокладати нові маршрути там, де навіть близько немає контактної мережі. Однак він дорожчий за тролейбус приблизно ті ж таки два рази, а також потребує періодичної заміни батарей.
Як повідомляє «Центр транспортних стратегій», саме висока вартість електробусів та необхідність заміни батарей не дозволяє їм набути значного поширення в Україні. Обидві проблеми можуть стати менш актуальними з часом. Причина — подальше зниження вартості батарей. Як припускає видання, внаслідок цього увага до електробусів з роками буде зростати.
Електробуси не набули значного поширення в українських містах. Їх запускали в тестову експлуатацію, зокрема у Києві та Львові. Зупинимося на останньому. Львів особливий тим, що тамтешній електробус — місцевого виробництва. Його створили на заводі «Електронтранс» 2015 року. Міському бюджету це обійшлося у майже 10 мільйонів гривень.
До слова, саме цей «Електронтранс» раніше виготовив кілька тролейбусів для Хмельницького. Виготовляє електробуси також корпорація «Богдан Моторс». Її тролейбуси також працюють у Хмельницькому.
Електробус «Електрон» під час випробувань проїхав від Львова до Кам’янця-Подільського без підзарядки, а це 320 кілометрів. В умовах міста з повним завантаженням дальність його ходу складає 225 кілометрів. Для порівняння, протяжність найдовших автобусних маршрутів у Хмельницькому — №32 та №43 — складає близько 16,5 кілометра.
Станом на травень цього року відомо, що у Львові планують придбати 250 електробусів «Електрон», в тому числі 50 у комунальну власність, а 200 — для приватних перевізників.
Способів зарядки електробусів є декілька:
під час експлуатації на проміжних зупинках
під час експлуатації на кінцевих зупинках
у нічний період на виробничій базі
Кожна конкретна модель заряджається одним із цих способів або декількома.
Виконувач обов’язки начальника управління транспорту Хмельницької міськради Сергій Шепурев вважає придбання електробусів недоцільним:
— Наразі ми більше схиляємося до тролейбусів на автономному ходу, тому що електробуси — це навантаження на міський бюджет, це закупівля підзарядних станцій, станцій обслуговування і це створення нової додаткової транспортної служби, яка буде безпосередньо займатися утриманням та ремонтом цих електробусів, — розповів чиновник.
Сергій Шепурев також наголосив на високій вартості електробусів. Основним способом розв'язання проблеми запуску електричного транспорту вулицями, де немає контактної мережі, вважають придбання тролейбусів на автономному ходу. Вони, до слова, вже працюють у Хмельницькому, і, словами Сергія Шепурева, добре себе показали.
Раніше ми вже розповідали вам про можливий запуск тролейбусів у Лезневе та Ружичну. Як розповів виконувач обов’язки начальника управління транспорту, відкриття нових маршрутів стане можливим після придбання ще однієї партії тролейбусів на автономному ходу. Воно очікується в межах реалізації кредитного проєкту з Європейським інвестиційним банком. Планується постачання 50 звичайних тролейбусів та 10 на автономному ходу
Як ви вважаєте, чи варто Хмельницькому купувати електробуси? Голосуйте та пишіть коментарі.
Чи варто Хмельницькому купувати електробуси?
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Чому б в тому напрямку не пустити тролейбуси????