Депутати прийняли програму розвитку громадського транспорту.
У ній йдеться про тариф на проїзд, майже мільярд гривень на розвиток і проблеми, які його гальмують.
Також хочуть купити нові тролейбус та автобуси.
Про все це та інше читайте далі.
916,5 мільйона гривень — стільки грошей запланували витратити на розвиток громадського транспорту Хмельницького протягом 2019—2023 років. Ця сума включає придбання нових автобусів та тролейбусів, зокрема й на автономному ходу.
Програму розвитку та вдосконалення міського пасажирського транспорту прийняли на сесії міської ради 9 жовтня. Ми проаналізували документ та обрали головні зміни, що очікують громадський транспорт Хмельницького найближчими роками. Також вибрали проблеми, які, на думку влади, заважають його розвитку.
У програмі розвитку вказано, який транспорт фактично обслуговує хмельничан та скільки потрібно для ефективного обслуговування пасажирів. Згідно з документом, місту бракує тролейбусів, а також велико- та середньогабаритних автобусів. А от невеликих автобусів (маршруток) більше, ніж потрібно. Згідно з документом, використовують у середньому таку кількість транспорту:
тролейбуси — 72 (потрібно 96)
великогабаритні автобуси — 26 (потрібно 40)
середньогабаритні автобуси — 54 (потрібно 132)
малогабаритні автобуси — 198 (потрібно 178)
Аби виправити ситуацію, найближчими роками вирішили придбати більше нових тролейбусів та автобусів. «Рогатих» для Хмельницького мають придбати 66, з яких 6 на автономному ходу. А нових автобусів має бути 65. На все це має піти 916,5 мільйона гривень. Кошти братимуть як з міського бюджету, так і з інших джерел. Яких саме, поки не вказують. Весь новий транспорт перебуватиме на балансі комунального підприємства «Електротранс».
У програмі перелічені й інші проблеми громадського транспорту. Одна з головних проблем у документі, який розробили в міськраді і прийняли депутати, — невідповідність тарифу на проїзду. Зазначається, що «вартість проїзду на автомобільному транспорті повинна задовольняти підприємницький інтерес».
Вказано й те, як їх будуть вирішувати та скільки це триватиме. Так, серед проблем є недостатня розвиненість дорожньої мережі, поганий її технічний стан та мала кількість заїзних кишень. Ці проблеми має вирішувати управління ЖКГ. Окремо також перелічені проблеми головних вулиць міста. Наприклад, проблеми Кам’янецької є такими:
відсутні заїзні кишені на зупинках:
«Героїв Чорнобиля» (в обох напрямках)
«Торгівельний центр» (в Кам’янецькому напрямку)
«Філармонія» (в обох напрямках)
«Дитяча лікарня» (в обох напрямках)
«Пам’яті Героїв» (в обох напрямках)
«вул. Храновського» (в обох напрямках)
низька пропускна спроможність проїзної частини на відрізках:
від вул. Староміської до вул. Подільської
від зупинки «Торгівельний центр» (в Кам’янецькому напрямку) до вул. Герцена
Також планують облаштовувати нові парковки, збудувати шляхопровід через залізницю на Старокостянтинівському шосе, запровадити електронний квиток, підготувати необхідну кількість фахівців робітничих спеціальностей у транспортній галузі.
Передбачили й створення 10 нових маршрутів громадського транспорту:
Гречани — Центр
Ракове — Центр
Ружична — Центр
Озерна — Центр
Озерна — Залізничний вокзал
Озерна — Залізничний вокзал
Лезневе — Центр
Книжківці — Автостанція № 2
Вулиця Волочиська — Центр
Дубове — Центр
Нагадаємо, що у вересні на вулиці Хмельницького вийшли п’ять нових тролейбусів, виготовлених на заводі «Богдан». Придбали їх на умовах лізингу. Вони мають запас автономного ходу до п’яти кілометрів. Цього місяця до Хмельницького мають надійти ще п’ять тролейбусів. Вони матимуть значно більший запас автономного ходу — до 20 кілометрів.
Раніше ми вже писали про дефіцит водіїв тролейбусів в «Електротранспорті». На початку липня підприємству не вистачало 49 водіїв. В середньому їм платять 10 тисяч гривень. Основною причиною дефіциту директор підприємства Віктор Паламарчук вважає низький рівень заробітної плати.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.