Як та коли будуть піднімати вартість проїзду?
Чи зросте ціна проїзних на тролейбус?
Що зміниться у якості перевезень?
Відповіді на ці та інші питання в нашому матеріалі.
Тролейбус до 5,5 гривні, автобус — до 8 гривень. Такі тарифи на проїзд у громадському транспорті запропонували на розгляд виконавчого комітету. Відповідний проєкт рішення оприлюднили на сайті міської ради у п’ятницю, 26 березня.
У разі схвалення тарифи для хмельничан будуть такими:
у тролейбусі:
при безготівковому розрахунку 5 гривень за поїздку
при готівковому розрахунку 5,5 гривні за поїздку
в автобусі:
при безготівковому розрахунку 7 гривень за поїздку
при готівковому розрахунку 8 гривень за поїздку
Згідно з проєктом рішення, нові тарифи набувають чинності з моменту їхнього прийняття.
Нагадаємо також чинні тарифи, які діють від 1 вересня 2018 року:
у тролейбусі:
разовий проїзний квиток — 3,5 гривні
місячний проїзний квиток — 130 гривень
місячний проїзний квиток для учнів — 50 гривень
місячний проїзний квиток для студентів — 70 гривень
місячний проїзний квиток для організацій — 210 гривень
квартальний проїзний квиток для організацій — 610 гривень
в автобусі:
разовий проїзний квиток до 20:00 — 5 гривень
разовий проїзний квиток після 20:00 — 6 гривень
Як та коли будуть піднімати вартість проїзду? Чи зросте ціна проїзних на тролейбус? Що зміниться у якості перевезень? Ці та інші питання ми поставили заступнику міського голови Миколі Ваврищуку.
Як розповів Микола Ваврищук, рішення про тарифи є регуляторним актом, тому воно має пройти громадські обговорення. Вони розпочнуться на початку квітня та триватимуть місяць. Вже після цього проєкт рішення потрапить на розгляд виконавчого комітету.
Раніше ми розповідали вам про те, що в продажу вже є разові квитки, які мають вигляд чека з QR-кодом. Їх можна придбати в терміналах «iBox» та «City24». Крім того, вони доступні для придбання в електронному вигляді на сайтах «MyCity» та «Герц». Такі QR-коди потрібно сканувати валідатором, увійшовши у тролейбус. Придбати можна й разові поїздки в автобусі, проте скористатися такими QR-кодами поки що можна лише в комунальному транспорті. Проте з появою валідаторів у приватному транспорті коди будуть доступні для використання і там.
Ми запитали у Миколи Ваврищука, до чого прирівняні разові квитки з QR-кодом. Він розповів, що вони вважаються «електронними», тому купувати їх буде вигідніше, аніж платити готівкою. Крім того, планується, що з часом від прийняття готівки відмовляться взагалі. Таким чином у хмельничан залишиться лише два способи оплатити проїзд — карткою або разовим квитком з QR-кодом.
До слова, за словами заступника міського голови, найближчим часом, найімовірніше, цього тижня, презентують мобільний додаток. Через нього можна буде поповнити проїзну картку та придбати разові квитки. QR-коди з них можна буде сканувати просто зі смартфона.
Як ви могли помітити, у проєкті рішення виконкому нічого не сказано про проїзні на тролейбус. Микола Ваврищук розповів, що вони точно зростуть у ціні. Найближчими днями з’явиться відповідний проєкт рішення.
— Але варто розуміти, що проїзні — це метод здешевлення, можна так сказати, вартості проїзду, тому хоч підняття і буде, але все одно проїзний лишиться за доступною ціною для того, щоб люди могли економити, купуючи проїзні квитки, — розповів Микола Ваврищук.
За словами Миколи Ваврищука, планується, що на момент підвищення вартості проїзду валідатори в автобусах вже будуть встановлені.
— В будь-якому випадку, якщо ми оголосили, що по електронній картці буде дешевше, люди будуть мати можливість користуватися електронною карткою і платити менше. Навіть якщо десь ми не встигнемо якийсь транспортний засіб, при наявності картки оплата буде все одно нижчою, — розповів Микола Ваврищук.
Таким чином, якщо у транспорті не буде валідатора, потрібно буде пред’явити проїзну картку, і можна буде платити за тарифом «Електронного квитка».
Останніми роками вартість проїзду в тролейбусі є кратною 50 копійкам. Зараз це 3,5 гривні, до вересня 2018 року — 1,5 гривні. Тим часом Нацбанк проводить грошову реформу, яка передбачає, серед іншого, скорочення кількості «копійчаних» монет в обігу. Наразі дійсними є монети номіналом 10 та 50 копійок.
Попри це, проєктом рішення пропонується встановити вартість разової поїздки в тролейбусі за умови оплати готівкою на рівні 5,5 гривні. Заступник міського голови пояснив це так:
— Ми хочемо, щоб всі переходили на «Електронний квиток», і ми розраховуємо, що все ж таки 100% людей буде користуватися «Електронним квитком». Готівковий лишили, тому що бувають різні ситуації життєві. Десь не працюють в тролейбусі валідатори, наприклад. Це не означає, що тролейбус не може людей перевозити, тобто ми ж не зупинимо транспортний засіб, якщо просто валідатор не працює. Тоді є можливість водію брати кошти. Але все одно тоді проїзд коштуватиме п’ять гривень, якщо валідатор не працює. Але 5,5 лишили на перехідний період, — розповів Микола Ваврищук.
До слова, за нашими спостереженнями, у місті все ще є тролейбуси, де немає валідаторів. Заступник міського голови сказав, що протягом двох тижнів вони будуть встановлені у всіх тролейбусах.
Як зазначив заступник міського голови, у міськраді посилять контроль за дотриманням стандартів перевезень. Микола Ваврищук назвав першочергові проблеми, які хочуть усунути:
відсутність транспортних засобів у системі «Dozor»
недотримання графіків руху, особливо у вечірній час
Він також сказав, що посилення контролю стосуватиметься й інших питань, наприклад, чистоти у салоні, звучання музики та ставлення водіїв до пасажирів.
— Зараз, звичайно, з підвищенням тарифу ті всі вимоги знову перед ними поставлені й будуть жорстко контролюватися, тому що останнім часом є питання тарифу, економічної складової. Вони завжди говорили — «нам не вистачає». Зараз тариф піднімається, і ці всі вимоги будуть нами підняті на новому рівні, — сказав Микола Ваврищук.
Хоч проїзні картки доступні для продажу лише кілька місяців, та хмельничани вже зіткнулися з проблемами при їхньому використанні. Так, Юрій Лавренов написав в коментарях на нашому сайті, що у нього двічі стягнули оплату за поїздку.
Микола Ваврищук поясним це тим, що валідатори є дуже чутливими до карток:
— Треба бути обережним, я буквально в п’ятницю тестував, перебуваючи на «Електротрансі», заходив у багато тролейбусів, там треба бути обережним з прикладанням, тому що воно знімає кошти вже навіть коли за сантиметрів 20 прикладаєш, і воно сканує код. Якщо є такі нюанси, на картці є телефон, на нього потрібно звертатися. Але просто потрібно бути дуже уважним під час валідації, — розповів заступник міського голови.
Також Микола Ваврищук сказав, що є технічна можливість зменшити чутливість валідаторів. Це зроблять, якщо звернення з приводу подвійних списань будуть надходити часто. Також він зазначив, що кожен пасажир повинен мати окрему картку, а не платити з однієї за двох чи більше людей, оскільки це складно проконтролювати.
Як розповів Миколи Ваврищук, вони в жодному разі не мають права це робити. Такі випадки були, і з підприємцями провели роз’яснювальну роботу:
— Вони не мають права такого робити, з ними всіма робота проведена абсолютно, жорстоко дуже, тому що це якісь самовільні повністю речі. Це собі якийсь підприємець прийняв таке рішення, жорстка розмова з ним проведена, це категорично. Всі квитки коштують 40 гривень. У разі таких порушень хмельничани можуть звертатися в управління транспорту, ми жорстко на це відреагуємо, — розповів заступник міського голови.
Читайте також:
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Ира Якимчук
Апрод Щароит
Олег Боднар
Люда Никонюк