Стоячі пасажири і проїзд без квитків. Що порушують водії хмельницьких маршруток

Стоячі пасажири і проїзд без квитків. Що порушують водії хмельницьких маршруток
  • Зламані сидіння, “блокпост” зі швабри і безквитковий проїзд. Водії часто нехтують нормами, а їхати у транспорті стає і зовсім небезпечно.
  • Журналісти vsim.ua перевірили, що порушують перевізники, а також дізнались, як за це штрафують водіїв.

Після підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті хмельничани почали масово скаржитися на те, що маршрутки не ходять по графіку. В міській раді ж переконують, що перевізників постійно перевіряють не лише на дотримання розкладів, а й правил дорожнього руху. Адже одна справа, коли та чи інша маршрутка приходить на зупинку вчасно, а інша - чи безпечно пересуватися містом, користуючись таким видом транспорту. Журналісти vsim.ua подивились, як порушують водії маршруток, що про перевірки кажуть в поліції та Укртрансбезпеці, а також запитали думку експерта.

Блокуючі швабри, “старовинні” аптечки і не тільки

Спочатку ми вирішили проїхатися кількома маршрутними таксі і на собі відчути всі “зручності” проїзду. Обирали маршрути із віддаленими напрямами руху - Ружична, Лезневе, Озерна, Ракове. Сідали у транспорт на “топ-зупинках” в центрі, біля Філармонії та на залізничному вокзалі, де пасажиропотік завжди великий. Отож, що ж цікавого нам вдалось помітити?

Першим, що кидається в очі, коли заходиш у маршрутку, - це сидіння. Зручно вмоститись і проїхатись до потрібної зупинки досить складно. Деякі сидіння не вирізняються чистотою або ж і зовсім розвалюються. При цьому об розбиті крісла можна запросто порвати одяг.

А що як комусь у маршрутці стало погано? Про аптечку у транспорті інформує спеціальний напис в салоні, але як довго пролежали медикаменти та чи можна ними користуватись, навряд чи хтось скаже. Крім того, непросто у маршрутці і з вогнегасниками. Зазвичай, водії кладуть їх собі під сидіння і забувають про них. А це є грубим порушенням.

У кожній маршрутці є напис, який засвідчує про наявність аптечки та вогнегасника у водія. Однак, в основному, аптечку кладуть на полицю і невідомо, як давно вона оновлювалась, а вогнегасник знайти вдається не завжди. Маршрут № 36

Небезпечну ситуацію у маршрутці може створити і швабра, якою водії часто перекривають задні двері автомобіля. В разі, якщо пасажиру потрібно буде терміново вийти з маршрутки, вихід буде заблокований.

Подібні “блокпости” на задніх дверях маршруток - ще одне поширене явище, яке створює додаткові незручності для пасажирів, а подекуди і небезпечні ситуації. Маршрут № 40.

Не лише всередині маршрутки можна знайти порушення. Важливо і те, як вона рухається на дорозі, заїжджає та виїжджає із зупинки та чи взагалі водій висаджує пасажирів лише у визначеному для цього місці. Але й тут порушень чимало.

Стоячі пасажири - найпоширеніше явище у хмельницьких маршрутках

Найпомітнішим є те, що у години пік в маршрутку набивається стільки стоячих пасажирів, що навіть проштовхнутися там неможливо. Не раз у Хмельницькому траплялось таке, що хтось із пасажирів “вилітав” з маршрутки прямо на проїжджу частину.

На зупинці “Либідь-Плаза” водії маршруток часто нехтують заїздом у “кишеню”, а висадку і посадку пасажирів проводять прямо на проїжджій частині

Не гребують водії і тим, щоб зупинятись не біля зупинки або у заїзній кишені. Одні можуть легко випустити пасажирів на проїзній частині або ж зупинитись так, щоб людина потім переходила дорогу перед іншим транспортом.

Не доїхав зовсім трохи… Ще один факт висадки пасажирів у недозволеному місці на зупинці “Філармонія”
Не знаючи черги, водії зупиняються не позаду транспорту, який уже перебуває на зупинці, а поряд із ним
Заїзд та виїзд із зупинки необхідно здійснювати із увімкненими сигналами повороту. Ілюстрація ігнорування ще одного правила дорожнього руху

Штрафують за розмови по телефону і стоячих пасажирів

З початку року поліцейські оформили більше 500 постанов за недотримання водіями маршруток тих чи інших правил дорожнього руху. Як пояснюють у прес-службі патрульної поліції, здебільшого штрафують за висадку пасажирів в невстановлених місцях та перевезення понад встановлену кількість пасажирів. Нерідко фіксують і розмови по телефону за кермом.

Аби не заважати руху, постанови за порушення оформляють на кінцевих зупинках

- Під час перевірок було зафіксовано близько 50 випадків технічної несправності. За кожне порушення - своя відповідальність. Коли виявляють правопорушення, то переносять розгляд справи на кінцеву зупинку, щоб не затримувати пасажирів. Там складають постанову і, відповідно до виду порушення, виписують штраф - від 170 до 425 гривень, - розповідає речник управління патрульної поліції Хмельницької області Роман Мартинюк.

“Укртрансбезпека” має перевіряти маршрутки щодня

Перевіркою маршруток займається також управління Укртрансбезпеки. Громадський транспорт мають перевіряти щодня. Інспектори можуть зупинити будь-яку маршрутку та попросити у водія дозвільні документи. Крім цього, перевірити необхідну комплектацію та технічний стан транспорту.

- Після запровадження вечірнього тарифу від мешканців міста на гарячу лінію надходить чимало скарг з приводу того, що транспорту або взагалі немає, або ним важко пересуватися”, - розповідає начальник управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області Віталій Дзюба. - Стан перевезень навіть погіршився. Найсуттєвішим є порушення режиму праці та відпочинку водіїв. Я розумію, що водіїв на маршрутах не вистачає, але поняття безпеки руху ніхто не скасовував.

Каже, що нерідко фіксують неправильну комплектацію аптечок та вогнегасників. Ще одним вагомим “пробілом” у роботі перевізників називають відсутність квиткового обліку, за що передбачений штраф у розмірі 1700 гривень. Невидача квитка пасажиру водієм карається “м’якше” - на перший раз дається попередження, при повторному порушенні виписується штраф у розмірі 680 гривень. Скільки ж порушень виявили з того часу, як підняли тарифи на проїзд, Віталій Дзюба не називає, але переконує, що їх не стало менше.

У разі виявлення порушень з боку водіїв маршрутних таксі Ви можете звернутися до управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області за номерами телефонів: (0382) 65-27-10 та (0382) 65-23-46 або на сторінці управління у соціальній мережі Facebook, а також зателефонувавши у патрульну поліцію за номером 102.

“Пасажири наражають себе на небезпеку вже тоді, коли заходять у маршрутку і не отримують квиток”

Віктор Приймак, викладач автошколи “Ін-Авто” :

 

- Найбільш поширеними порушеннями є неналежна комплектація транспортних засобів, порушення водія під час руху, як то, наприклад, прийом їжі чи розмови по мобільному телефону, а також порушення режиму праці - замість належних 8-9 годин водії працюють по 13-14 годин, часто без вихідних. Внаслідок цього водії через банальну перевтому втрачають концентрацію, що може спровокувати навіть ДТП.

В першу чергу, до маршрутного транспорту є дві основні вимоги. Перша - цей транспорт рухається за встановленим маршрутом, друга - він має визначені місця зупинки. Що вимагається від маршрутки? Вона повинна відповідати нормам Закону України “Про дорожній рух”. Має бути чітко визначена кількість сидячих місць відповідно до того, яка заявлена комплектація у виробника: якщо це мікроавтобус із наявними 17-ма місцями, то стоячих пасажирів уже не можна перевозити. Багато хто реагує неадекватно із запитаннями “А чому не можна стоячих перевозити?”, так ось уся справа у масі маршрутки. Тобто, якщо автобус важкий, з допустимою вагою у 10-12 тонн, то у разі, не дай Боже, якогось зіткнення, він його витримає, пасажири можуть нічого і не відчути. Якщо це зіткнення з маршруткою, то стоячі пасажири - це як сипучий вантаж, бо у разі зіткнення транспорт може нахилитися і перевернутися, відтак пасажири можуть травмуватися.

Найбільше порушення з боку маршрутного транспорту - це відсутність належної комплектації. Обов’язково має бути знак аварійної зупинки, аптечка, комплектація якої залежить від типу автотранспорту. Водій, який вкладає чималі кошти для того, аби можна було вийти на маршрут, жалкує витратити 250 гривень на нову аптечку. Дуже часто, коли патрульні зупиняють водія і перевіряють наявність аптечки, виявляється, що термін придатності ліків та інших компонентів аптечки вже давно минув. Стосовно вогнегасників, є випадки, що вони перевозяться не в установленому місці. Часто при перевірці поліцією, коли вони запитують водія про наявність вогнегасника, водій відповідає, що є, однак з’ясовується, що він може лежати прямо під ногами водія. При обладнанні вогнегасниками свого транспорту необхідно врахувати, що їх має бути не менше двох, оскільки існує ймовірність неспрацювання одного з них. Крім цього, часто трапляється так, що водій, який прибирав маршрутку, у більшості випадків залишає мокру швабру у салоні, а подекуди і взагалі з її допомогою блокує задні двері, що є неприпустимо.

Пасажири наражають себе на небезпеку й тим, що, заходячи у маршрутку, вони не отримують квиток. Так, звичайно, є у маршрутках оголошення “Для безпеки руху візьміть квиток самостійно”, але і потрібно довести, що цей квиток саме звідси, чи проводиться облік квитків. Плюс під час руху водієві не дозволяється обілечувати пасажирів, це можна здійснювати лише на зупинках. В ідеалі, має бути валідатор, завдяки якому можна бачити реальну картину пасажиропотоку та вирішення питання перевезень за квитком.

Друзі, а з якими порушеннями з боку водіїв стикаєтеся ви? Напишіть про це у коментарях.

6
11
14
65
Коментарі (88)
  • Тетяна Герасимюк

    Зранку на 29 маршрутку сісти неможливо. Водії зупиняються за зупинкою, не хочуть брати нових пасажирів, пояснюючи це тим що зараз буде наступна.
  • Мастер Автополив

    Сегодня два маршруточных оленя не поделили остановку на Филармонии. О безопасности пассажиров наверное думают, а не о наживе)

    Сіма reply Мастер Автополив

    Звісно що про пасажирів, щоб вони змогли дістатись вчасно у потрібне їм місце
  • Олена я за!

    В 50 маршрут взагалі ранком не можливо залісти, ні 7-45, ні в 8. Ранком ідишь до школи кожного дня в стресі з дитиною.

    Сіма reply Олена я за!

    У маршрутках вам також пенсіонери заважають?
  • толік

    В Полтаве снизили плату за проезд!!!!! Трлейбус 2 гривн.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Хмельницького за сьогодні

20:03 “Це наша фішка”: в чому особливість хмельницьких двійнят Тетяни та Олени photo_camera 19:00 Хмарно, але тепліше: якою буде погода у Хмельницькому 19 квітня 18:00 Забави, екскурсії та куліш з вогнища: хмельничан кличуть на "Ніч музеїв" до Меджибожа 17:00 Мешканець Нетішина отримав строк за зберігання саморобного пістолета Від читача 14:04 У Ярмолинцях працювала "жива бібліотека", де книгами були люди. 16:25 Вибухова знахідка. Близько півсотні снарядів відкопали у селі на Дунаєвеччині 16:00 Чотири вулиці у Хмельницькому залишаться без світла 19 квітня 15:45 У Хмельницькому з’явилась меморіальна дошка Івану Мельнику, якого вбив російський снайпер 15:20 Зеленський чи Порошенко? Результати анонімного голосування на vsim.ua 15:00 У Хмельницькому прогримить оркестровий фест Art Major Show (ПРОГРАМА) 14:20 Встановити колесо огляду на набережній Бугу пропонує хмельничанка Аліна 14:00 На Кам’янецькій горіла квартира в багатоповерхівці play_circle_filled photo_camera 13:32 На трасі біля Дунаївців Volkswagen лоб у лоб зіткнувся з вантажівкою: постраждав водій 13:00 “2000 гривень і я пропав”: як п'яний водій Audi намагався домовитися з хмельницькими патрульними play_circle_filled 12:37 Хмельничан кличуть на художній майстер-клас створювати мозаїку 12:05 “Полюбляють зону бікіні”: хмельницький лікар розповів звідки дістають кліщів photo_camera 11:38 Риби на 17 тисяч гривень виловили браконьєри на Хмельниччині photo_camera 11:31 ВСІМ Бізнес-ліга 2019: календар стартових матчів десятого сезону (20-21 квітня) 11:20 Коли варто змінити провайдера (Новини компаній) 11:05 У Гречанах невідомі підпалили Ford
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Афіша та квитки на Moemisto.ua Афіша:
keyboard_arrow_up