Після підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті хмельничани почали масово скаржитися на те, що маршрутки не ходять по графіку. В міській раді ж переконують, що перевізників постійно перевіряють не лише на дотримання розкладів, а й правил дорожнього руху. Адже одна справа, коли та чи інша маршрутка приходить на зупинку вчасно, а інша - чи безпечно пересуватися містом, користуючись таким видом транспорту. Журналісти vsim.ua подивились, як порушують водії маршруток, що про перевірки кажуть в поліції та Укртрансбезпеці, а також запитали думку експерта.
Спочатку ми вирішили проїхатися кількома маршрутними таксі і на собі відчути всі “зручності” проїзду. Обирали маршрути із віддаленими напрямами руху - Ружична, Лезневе, Озерна, Ракове. Сідали у транспорт на “топ-зупинках” в центрі, біля Філармонії та на залізничному вокзалі, де пасажиропотік завжди великий. Отож, що ж цікавого нам вдалось помітити?
Першим, що кидається в очі, коли заходиш у маршрутку, - це сидіння. Зручно вмоститись і проїхатись до потрібної зупинки досить складно. Деякі сидіння не вирізняються чистотою або ж і зовсім розвалюються. При цьому об розбиті крісла можна запросто порвати одяг.
А що як комусь у маршрутці стало погано? Про аптечку у транспорті інформує спеціальний напис в салоні, але як довго пролежали медикаменти та чи можна ними користуватись, навряд чи хтось скаже. Крім того, непросто у маршрутці і з вогнегасниками. Зазвичай, водії кладуть їх собі під сидіння і забувають про них. А це є грубим порушенням.
Небезпечну ситуацію у маршрутці може створити і швабра, якою водії часто перекривають задні двері автомобіля. В разі, якщо пасажиру потрібно буде терміново вийти з маршрутки, вихід буде заблокований.
Не лише всередині маршрутки можна знайти порушення. Важливо і те, як вона рухається на дорозі, заїжджає та виїжджає із зупинки та чи взагалі водій висаджує пасажирів лише у визначеному для цього місці. Але й тут порушень чимало.
Найпомітнішим є те, що у години пік в маршрутку набивається стільки стоячих пасажирів, що навіть проштовхнутися там неможливо. Не раз у Хмельницькому траплялось таке, що хтось із пасажирів “вилітав” з маршрутки прямо на проїжджу частину.
Не гребують водії і тим, щоб зупинятись не біля зупинки або у заїзній кишені. Одні можуть легко випустити пасажирів на проїзній частині або ж зупинитись так, щоб людина потім переходила дорогу перед іншим транспортом.
З початку року поліцейські оформили більше 500 постанов за недотримання водіями маршруток тих чи інших правил дорожнього руху. Як пояснюють у прес-службі патрульної поліції, здебільшого штрафують за висадку пасажирів в невстановлених місцях та перевезення понад встановлену кількість пасажирів. Нерідко фіксують і розмови по телефону за кермом.
- Під час перевірок було зафіксовано близько 50 випадків технічної несправності. За кожне порушення - своя відповідальність. Коли виявляють правопорушення, то переносять розгляд справи на кінцеву зупинку, щоб не затримувати пасажирів. Там складають постанову і, відповідно до виду порушення, виписують штраф - від 170 до 425 гривень, - розповідає речник управління патрульної поліції Хмельницької області Роман Мартинюк.
Перевіркою маршруток займається також управління Укртрансбезпеки. Громадський транспорт мають перевіряти щодня. Інспектори можуть зупинити будь-яку маршрутку та попросити у водія дозвільні документи. Крім цього, перевірити необхідну комплектацію та технічний стан транспорту.
- Після запровадження вечірнього тарифу від мешканців міста на гарячу лінію надходить чимало скарг з приводу того, що транспорту або взагалі немає, або ним важко пересуватися”, - розповідає начальник управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області Віталій Дзюба. - Стан перевезень навіть погіршився. Найсуттєвішим є порушення режиму праці та відпочинку водіїв. Я розумію, що водіїв на маршрутах не вистачає, але поняття безпеки руху ніхто не скасовував.
Каже, що нерідко фіксують неправильну комплектацію аптечок та вогнегасників. Ще одним вагомим “пробілом” у роботі перевізників називають відсутність квиткового обліку, за що передбачений штраф у розмірі 1700 гривень. Невидача квитка пасажиру водієм карається “м’якше” - на перший раз дається попередження, при повторному порушенні виписується штраф у розмірі 680 гривень. Скільки ж порушень виявили з того часу, як підняли тарифи на проїзд, Віталій Дзюба не називає, але переконує, що їх не стало менше.
У разі виявлення порушень з боку водіїв маршрутних таксі Ви можете звернутися до управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області за номерами телефонів: (0382) 65-27-10 та (0382) 65-23-46 або на сторінці управління у соціальній мережі Facebook, а також зателефонувавши у патрульну поліцію за номером 102.
- Найбільш поширеними порушеннями є неналежна комплектація транспортних засобів, порушення водія під час руху, як то, наприклад, прийом їжі чи розмови по мобільному телефону, а також порушення режиму праці - замість належних 8-9 годин водії працюють по 13-14 годин, часто без вихідних. Внаслідок цього водії через банальну перевтому втрачають концентрацію, що може спровокувати навіть ДТП.
В першу чергу, до маршрутного транспорту є дві основні вимоги. Перша - цей транспорт рухається за встановленим маршрутом, друга - він має визначені місця зупинки. Що вимагається від маршрутки? Вона повинна відповідати нормам Закону України “Про дорожній рух”. Має бути чітко визначена кількість сидячих місць відповідно до того, яка заявлена комплектація у виробника: якщо це мікроавтобус із наявними 17-ма місцями, то стоячих пасажирів уже не можна перевозити. Багато хто реагує неадекватно із запитаннями “А чому не можна стоячих перевозити?”, так ось уся справа у масі маршрутки. Тобто, якщо автобус важкий, з допустимою вагою у 10-12 тонн, то у разі, не дай Боже, якогось зіткнення, він його витримає, пасажири можуть нічого і не відчути. Якщо це зіткнення з маршруткою, то стоячі пасажири - це як сипучий вантаж, бо у разі зіткнення транспорт може нахилитися і перевернутися, відтак пасажири можуть травмуватися.
Найбільше порушення з боку маршрутного транспорту - це відсутність належної комплектації. Обов’язково має бути знак аварійної зупинки, аптечка, комплектація якої залежить від типу автотранспорту. Водій, який вкладає чималі кошти для того, аби можна було вийти на маршрут, жалкує витратити 250 гривень на нову аптечку. Дуже часто, коли патрульні зупиняють водія і перевіряють наявність аптечки, виявляється, що термін придатності ліків та інших компонентів аптечки вже давно минув. Стосовно вогнегасників, є випадки, що вони перевозяться не в установленому місці. Часто при перевірці поліцією, коли вони запитують водія про наявність вогнегасника, водій відповідає, що є, однак з’ясовується, що він може лежати прямо під ногами водія. При обладнанні вогнегасниками свого транспорту необхідно врахувати, що їх має бути не менше двох, оскільки існує ймовірність неспрацювання одного з них. Крім цього, часто трапляється так, що водій, який прибирав маршрутку, у більшості випадків залишає мокру швабру у салоні, а подекуди і взагалі з її допомогою блокує задні двері, що є неприпустимо.
Пасажири наражають себе на небезпеку й тим, що, заходячи у маршрутку, вони не отримують квиток. Так, звичайно, є у маршрутках оголошення “Для безпеки руху візьміть квиток самостійно”, але і потрібно довести, що цей квиток саме звідси, чи проводиться облік квитків. Плюс під час руху водієві не дозволяється обілечувати пасажирів, це можна здійснювати лише на зупинках. В ідеалі, має бути валідатор, завдяки якому можна бачити реальну картину пасажиропотоку та вирішення питання перевезень за квитком.
Друзі, а з якими порушеннями з боку водіїв стикаєтеся ви? Напишіть про це у коментарях.
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Facebook, Telegram, Instagram, Viber та YouTube.
Тетяна Герасимюк
Мастер Автополив
Сіма reply Мастер Автополив
Олена я за!
Сіма reply Олена я за!
толік