Нагадаємо, на вулиці Тихій автобус №9 з 35-ма пасажирами скотився з пагорба у воду. Один із пасажирів – 74-річний чоловік, вилетів через вікно і забився на смерть, інші пасажири отримали травми різних ступенів важкості. Згодом у лікарні від отриманих травм помер ще один пасажир автобуса.
Хто винен у резонансній дорожньо-транспортній пригоді, з’ясовуватиме слідство. А тим часом Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті 8 липня на засіданні ліцензійної комісії розглянула матеріали перевірки ліцензійних умовавтомобільного перевізника «Купава». Звернення прокуратури до Укртрансінпекції за фактом ДТП стало підставою для проведення позапланової перевірки за дотриманням ліцензійних умов під час провадження господарської діяльності з перевезень пасажирів і вантажів, яку здійснює «Купава». Під час перевірки на підприємстві виявили декілька порушень.
- Ми почали розслідувати ДТП в межах своїх повноважень, - каже головний спеціаліст відділу ліцензування територіального управління Головавтотрансінспекції у Хмельницькій області Віталій Дзюба. - Перевізник має право оспорювати рішення ліцензійної комісії. Тут є не тільки вина перевізника, але й наша, адже водій перебував на 11-ій годині керування, транспортний засіб не відповідав вимогам. Щоб такого не повторилося, перевізникам потрібно звернутися до міського голови з письмовими заявами…
У своє виправдання директор приватного малого підприємства «Купава» Петро Стецюк каже, що порушення, які їм «приписали», є незначними і вони не можуть бути підставами для анулювання ліцензії.
- Одне із озвучених нам порушень - водійські права двох водіїв не національного зразка, а радянського. Вони не є заборонені, вони діючі на території України, - каже Петро Стецюк. – Те, що не всі водії пройшли навчання по наданню першої невідкладної медичної допомоги, також визнали порушенням. Хоча із 160 водіїв тільки 15 не пройшли ці навчання, бо працевлаштувалися до нас нещодавно.
Ще два порушення пов’язані із медичним оглядом водіїв та технічним оглядом транспортних засобів.
- Проблемою стало те, що у нас в трудовому договорі написано, що проводити ТО1, ТО2 має власник транспортного засобу, а не перевізник, - каже Петро Стецюк. - На підприємстві є 80 автобусів і 46 власників. Вони їх і ремонтують, і обслуговують. Тобто, претензії мають бути до них. В договорі написано все юридично правильно. Ось ці чотири порушення нам пред’явили після перевірки. Суттєвих порушень у нас не знайшли.
Наразі перевізник чекає рішення експертно-апеляційної ради, яка або підтримає рішення Укртрансінспекції, або його скасує. Також рішення про анулювання ліцензії може бути оскаржено у судовому порядку.
- Якщо винен водій, то потрібно покарати водія, якщо механік, то механіка, а якщо директор, то і директор має відповідати. - каже перевізник. - Але чому через усю цю ситуацію повинен страждати увесь колектив підприємства? Мало того, що більше 200 людей залишиться без роботи,то у них будуть ще й невиплачені кредити. Взятий в кредит автобус коштує від 200 до 500 тисяч гривень, а завтра просто встане без роботи під паркан. Виходу не буде, вони будуть протестувати.
Постраждалим у аварії підприємство виплатило в середньому по одній тисячі гривень допомоги. Виділені суми різняться в залежності від тяжкості травм. Витрати на лікування компенсує страхова компанія.
- Постраждалим до 50 тисяч гривень, а сім’ям загиблим до 100 тисяч гривень виплатить страхова компанія, - каже перевізник. - Одна родичка загиблого відмовилася від коштів, мовляв, цих грошей більше потребують ті, хто зараз ще живий.
По темі:
У лікарню звернулося уже 32 людини, які постраждали в ДТП.
Водій автобуса №9, який злетів в річку, був тверезим - ДАІ
Слідкуйте за новинами Хмельницького у Telegram.
Svetlana Kozik
Yulia Shnurovaya
Цікаво, яким би був тон цієї статті, якщо б в цьому автобусі опинились ваші друзі або близькі?
Yulia Shnurovaya
Вам шахрайським шляхом допомогли отримати тендер, ваші водії неналежним чином проходять мед.огляд, про тех. огляд я взагалі промовчу, зрозуміло, як ваші механіки напередодні фіктивні печатки ставлять, з вашого дозволу на маршрут виїздять такі лахи. Так що ви, пан Стецюк, маєте таке ж безпосереднє відношення до скалічення та загибелі людей, тазом з вашими механіками та водіями!
Елена