Інтернет-торгівля сьогодні завойовує все більше простору в світі. Але створити хмельничанам власний інтернет-магазин не кожному під силу, або немає такої необхідності, так як бізнес тільки стартує. Де ж тоді займатися продажами через інтернет?
Відповідь проста: робити це легко і просто можна на сервісах і маркетплейсах, як Shafa.ua і подібні. Але як же грамотно вибрати найкращий майданчик для старту власних продажів в інтернеті? Розповідаємо докладніше.
Що таке маркетплейс?
Саме слово «маркетплейс» вже говорить за себе: «market place», що перекладається з англійської мови приблизно як «місце на ринку». Тобто, можна легко провести аналогію зі звичайними ринками і базарами: там здаються місця в оренду, щоб кожен зміг реалізувати свій товар. Так само і з майданчиками з продажу в інтернеті: вам достатньо зареєструватися і скласти оголошення про продаж тих чи інших товарів з фото та детальним описом продукту.
Майданчики і дошки оголошень бувають дуже різними. Орієнтуватися треба на ту, в каталозі якої є товари, які ви збираєтеся реалізовувати. Тобто, якщо це сайт з продажу будматеріалів і інструментів, навряд чи на ньому вам вдасться продати одяг або взуття. Тому потрібно орієнтуватися на спеціалізовані майданчики. Наприклад, на Shafa.ua продається одяг, взуття, аксесуари, дитячі товари та товари для дому, а також косметика і парфумерія.
Особливості та переваги майданчиків для оголошень
Плюсів у таких майданчиків дуже багато, як і деяких особливостей:
- в більшості своїй вони безкоштовні, хоча кількість оголошень для розміщення може бути обмеженою;
- платними можуть бути послуги з просування ваших оголошень, їхнього підняття вгору списку або витрати на рекламу;
- в деяких випадках майданчик може брати комісійні від проданих вами товарів;
- плюсом буде велика аудиторія відвідувачів, а якщо вибрати майданчик з відповідними вашим продуктам товарами, то це буде саме та цільова аудиторія, на яку ви і розраховуєте;
- перевагою також стане зручна навігація, яка дозволяє навіть недосвідченим користувачам знайти потрібний товар за своїми критеріями.
Критерії вибору майданчика для продажу в інтернеті
Ось основні умови і характеристики, на які треба звернути увагу.
- Категорії товарів і товарні ніші. Це те, про що ми говорили вище: якщо в розділі або каталозі сайту немає таких товарів, які ви збираєтеся продавати, не буде і сенсу розміщувати там свої оголошення — це марна трата часу, а, можливо, і коштів.
- Кількість відвідувань або кількість зареєстрованих користувачів на майданчику. Чим їх більше, тим більше потенційних клієнтів побачить ваш товар. Також на кількість користувачів може вказати каталог — чим більше в ньому товарів або оголошень, тим краще.
- Комісія. Якщо майданчик добре розкручений, має велику кількість користувачів і високу частоту переглядів, то він, як правило, буде брати комісію від проданих товарів. Важливий розмір комісії: якщо він невеликий, а майданчик хороший, реєструйтеся. Якщо ж відсоток високий, потрібно подумати двічі. У будь-якому випадку, для старту невеликих продажів на початку краще вибирати меншу комісію.
- Ліміт кількості оголошень. Нерідко на маркетплейсах є ліміт по кількості розміщуваних оголошень в певних рубриках або ліміт розміщення оголошення по часу. Більшу кількість оголошень можна розмістити тільки завдяки платним послугам. Тому прорахуйте заздалегідь, скільки різних товарів ви хочете продати, і відштовхуйтесь від цього.
- Платні послуги. Це може бути оплата за додаткові оголошення, а також за рекламу, просування оголошень, підняття їх вгору списку, оновлення і т.п. Якщо майданчик не бере комісію, а розміщення товарів на ній безкоштовне, є резон скористатися деякими послугами, особливо якщо ваш товар досить популярний, і на порталі є багато подібної продукції.
Заборона на торгівлю на інших майданчиках. Деякі портали забороняють розміщувати оголошення на своїх сайтах, якщо точно такі ж і від того ж продавця є на інших маркетплейсах. Це важливий момент, тому уточнити його варто ще до початку реєстрації на такому майданчику.